2023-04-18 20:44:00
BMW i7 M70
BMW i7 M70
Zdroj: BMW

BMW i7 M70 xDrive je najbrutálnejší elektromobil od BMW

Automobilka BMW nezaháľa a aj na poli elektrickej energie pripravuje nové a nové verzie a modely.

Najnovším, teda jednám z najnovších môže byť BMW i7. To začalo svoju púť nedávno a aktuálne mu pribudne druhá výkonová verzia. Budem ňou i7 M70 xDrive. Písmenko M v názve hovorí o vyššom výkone a o extrémnejších parametroch. Na to sme už zvyknutí dlhodobo.

Celkový výkon oboch elektromotorov, po jednom na každej náprave, je masívnych 485 kW (660 k). Systém pohonu pozostáva z dvoch samostatných elektromotorov. Na zadnej náprave je najvýkonnejší elektromotor, ktorý automobilka kedy nainštalovala. Má výkon až 360 kW (489 k). Sekunduje mu druhý, predný, ktorý ponúkne 190 kW (258 k). V režime Sport majú tieto dva prvky pohonnej sústavy krútiaci moment až 1015 Nm. Ale v momente ako prepnete do režimu M Launch Control a M Sport Boost, ktoré ovláda páčka vľavo pod volantom, tak máte až 1100 Nm. Pri plnej akcelerácii v rámci režimu M Launch Control sa veľká Limuzína na stovku dostane za 3,7 sekundy. Maximum je klasicky obmedzené na 250 km/h.

Režim M Launch Control využíva všetky možné prvky na to, aby dokázal auto držať bez prešmykovania na ceste a sprostredkúvať optimálny kontakt s vozovkou. Reálne sa, z tohoto pohľadu, môžeme pozerať na výkonovú konkurenciu maximálne vo forme Mercedesu-AMG EQS, prípadne v budúcnosti niektorého z modelov Rolls-Royce. Nie, Tesla nepatrí do rovnakej triedy vozidiel.

Výrazné inovácie prináša tento model aj na poli farebných kombinácii. Individual dvojfarebné lakovanie bude možné spojiť aj s Individual farbami karosérie, nie iba so základnými. Novinkou bude aj lak medenej farby Imdividual Liquid Amber, ale ešte väčší šok prinášajú matné odtiene s označením Drozen. Tie budú miesto ropy používať pri svojej produkcii biomasu a predvádzajú tak, že z udržateľných zdrojov sa dá vyťažiť maximum. Automobilka pritom hovorí, že kvalita vlaku, ani odtiene, ani žiadna iná špecifikácia nebude horšia ako pri použití ropy.

Dôležitým faktorom pri elektrických vozidlách ja kapacita batérie. Tu výrobca udáva, vo využiteľnej sfére, hodnotu 101,7 kWh. Nabíjanie je tiež veľmi jednoduché. Jednosmerným prúdom dokáže BMW i8 M70 prijať až 195 kW, pričom tento údaj znamená doplnenie dojazdu na 170 km za 10 minút. V prípade striedavého prúdu je maximálny nabíjací výkon 22 kW. Realita je taká, že i7 M70, podľa konkrétnej konfigurácie, prejde na nabitie od 488 do 560 km. Novinkou, pre elektrickú sedmičku, bude režim Max Range, ktorý pridá 15 až 20 % dojazdu v závislosti od obmedzených komfortných funkcií a výkonu.

BMW predstavilo verziu i7 M70 xDrive teraz na autosalóne v Šanghaji. V ponuke sa objaví už onedlho, ale zatiaľ ešte nie je jasná cena v Európe. Treba sa však odraziť od menej výkonnej alternatívy vo forme i7 xDrive50, ktorá stojí necelých 140 000 €. Koľko môže byť teda príplatok za výkonnejšie motory a štandardne obsiahlejšiu výbavu? Ak tipujete 25 až 30 000, tak môžete byť veľmi blízko. Viac fotiek nájdete v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo