2023-02-23 18:51:00
Peugeot 3008 má nový
Peugeot 3008 má nový motor
Zdroj: Peugeot

Peugeotom 3008 a 5008 sa zhybridnieva ešte viac. A je to dobré. Základ posilní

Peugeot 5008 a 3008 sú veľmi obľúbenými SUV, ktoré ponúkajú buď športovú vyzáž, alebo praktickosť a 7 miest.

Jeden z modelov, konkrétne ten menší, má aj alternatívu s plug-in hybridom. Väčší model 5008 zatiaľ hybrid ešte nemal. To sa však teraz zmení a automobilka predstavila ako bude vyzerať hybridná revolúcia v podobe najmenšieho trojvalca. Inovovaný je motor, ale aj prevodovka prešla výmenou za inú.

Poďme na to ale zo široka. Motor 1,2 PureTech, ktorý teraz automobilky patriace do Stellantisu montujú do všetkých vozidiel aktuálne v ponuke, teda takmer, je agregát, ktorý bol ovenčený niekoľko titulmi Motor roka. Vyhral však iba vo svojej veľkostnej kategórii, nie celkovo. Reálne je to trojvalec, ktorý ponúka niekoľko verzií s rôznymi výkonmi a tá silnejšia dosahujúca ešte stále 96 kW (130 k) pracuje so službami turba s variabilnou geometriu. Práve táto alternatíva ponúkla svoj potenciál ako základný stavebný prvok pre nový hybrid. Inovovaná verzia motora sa stále spolieha na rovnaké rozvody, rovnaké turbo, ale dosahuje výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 230 Nm. Maximum výkonu prichádza pri 5500 otáčkach motora a krútiaci moment vrcholí pri 1750 otáčkach. K tomuto výkonu sa vie na krátku dobu pripojiť aj elektromotor, ktorý dokáže k celkovému výkonu pridať 9 kW (12 k). Celkový výkon elektromotora je však 21 kW (28 k) a krútiaci moment ma až 55 Nm.

K čomu je vlastne takáto zmena? Peugeot 5008 aj 3008 by s novým hybridným systémom mali predvádzať nižšiu spotrebu. V realite WLTP, ktorá je aktuálne všeobecne platná je zníženie spotreby v kombinovanom cykle až 1 liter na sto kilometrov. To je spojené so znížením emisií CO2 až o 20 gramov na kilometer. Presne tieto hodnoty dokážu zmeniť pohľad na emisné pokuty a znížiť náklady na tieto administratívne šialenstvá. Realita by mala byť ešte ružovejšia. Automobilka hovorí, že pri jazde v meste by mala byť spotreba nižšia až o 2,5 litra. A zaujímavo vyzerá aj fakt, že do 145 km/h vie systém vypnúť spaľovaciu časť a ísť chvíľu výlučne na elektrickú energiu pri ustálenej rýchlosti, či pri jemnom brzdení. Pri brzdení elektrický motor funguje ako generátor pre ukladanie energie v batérií. Tá využíva konštrukciu založenú na Lithium-ionovom základe a má kapacitu 432 Wh. Konštruktéri ju umiestnili pod sedadlo vodiča, či sedadlo spolujazdca, ak auto budete riadiť v Británii. Je to pozitívom, vďaka ktorému nie je zmenšený objem batožinového priestoru a dúfajme, že táto zmena nespôsobila zmenšenie objemu palivovej nádrže. Tú má Peugeot 3008 a aj 5008 predsa pod sedadlami zadnými.

Zdroj: Peugeot

Francúzska automobilka novú verziu agregátu prinesie aj pre iné modely, ktoré pôvodne využívali systém s názvom PureTech 130 s automatickou osemstupňovou prevodovkou od Aisinu. Nová prevodovka v hybride má o dva stupne menej a už nie je hydrodynamickým meničom. Je to dvojspojka, ktorá vo svojom obale našla miesto aj pre spomenutý elektromotor a tiež pre invertor a riadiacu jednotku celého hybridného systému. Ak chcete túto pohonnú jednotku, tak sa môžete tešiť už od apríla ku dílerom. Peugeot totiž naplánoval modely 3008 a 5008 s hybridným doplnkom do predaja už v druhom kvartáli tohto roka.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Peugeot

Komentáre k článku


Stream naživo