2022-12-03 13:58:00
De Tomaso P900
De Tomaso P900
Zdroj: De Tomaso

FOTO: De Tomaso P900 je presne tak šialený, ako vyzerá

De Tomaso predstavil svoj nový superšport. Zniesol by aj označenie hyperšport.

Lebo je to auto, ktoré sa len tak nevidí. Prelom novembra a decembra nám prináša jedno športové auto za druhým. Mali sme tu Porsche, Lambo, Pragu a teraz De Tomaso. Je toho ešte viac, no nie na všetko je priestor a čas. No tieto štyri sú viac ako dostatočné na preukázanie, že v oblasti superšportových áut je teraz skutočná znáška. Liahnu sa jedno po druhom a jedno lepšie než druhé.

De Tomaso je značka, ktorú treba predstavovať azda len tým, ktorým ešte nevyrašil fúz, no aj tí už museli začuť o niečom ako De Tomaso P72, ktoré sa predstavilo pred tromi rokmi.

Teraz je tu ešte ostrejšia verzia. P900 nesie označenie súvisiace s výkonom i hmotnosťou. Na oba parametre má totiž toto auto rovnakú odpoveď. Vozidlo má 900 koní a zároveň 900 kilogramov. Pomer výkonu a hmotnosti je teda 1:1. Niečo ako Koenigseg One:1.

Keď vám už ten fúz vyrašil, iste ste už začuli, že športové auto nerobí len výkon, kľúčová je hmotnosť. O vyrovnaný výkon a hmotnosť sa pokúšali mnohí, no je to veľmi náročné. Kľúčom je znižovanie hmotnosti kde sa len dá. Ako vidieť, P900 s tým nemá problém. Uhlíkové vlákna sú všade. Na celom aute vidieť mimoriadny cit pre unikátny dizajn a taktiež pre aerodynamiku.

Zdroj: De Tomaso

Dizajn auta vznikal aj vo veternom tuneli, aktívna aerodynamika s krídlom s DRS (upraviteľná aerodynamika v prospech zníženia odporu vzduchu a zvýšenia maximálnej rýchlosti). Vozidlo narozdiel od Pragy Bohema na cesty nemôže. Je postavené tak, aby mohlo pretekať a ideálne v novovznikajúcich pretekoch s výhradne P900-vkami, ktorú De Tomaso plánuje. Niečo ako stretnutie majiteľov Level 1000.

Podkapotou (zadnou) tohto auta sa má nachádzať motor V12. Ten bude mať červené pole až na úrovni 12 300 ot/min. Nie je však ešte hotový, do auta príde až v roku 2024, dovtedy ale veľmi bohatý človek čakať nemusí. Výnimočné De Tomaso môže získať s o niečo menej potentným V10 motorom od Judd, ktorý pre podobne ladené špeciály v kategórii LMP1 ako toto De Tomaso vyrába firma Judd Power už od roku 1999, no motor sa tiež viaže k F1 a motoru, ktorý používal monopost B197 tímu Beneton v roku 1997. Je to skrátka kus overeného pretekárskeho náčinia s atmosférickým plnením a výkonom 730 koní.

Parametre rovnako výhradne atmosférického motora V12 ako i zrýchlenie a maximálka samotného auta ešte nie sú zverejnené, viac sa máme dozvedieť na jar budúceho roka. De Tomaso P900 ale stojí za pohľad. Je to retro-moderný purista za skromné cca 3 milióny...


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo