2022-11-15 14:45:00
Kia Stinger 3,3 Turbo
Kia Stinger 3,3 Turbo GDi AWD GT
Zdroj: Ján Hargaš

Kia Stinger v Európe končí: Benzínovú V6 na vrchole ponuky nahradí elektromotor

Kia dnes potvrdila oficiálny koniec svojho vrcholného, priam vlajkového modelu Kia Stinger.

Kórejské žihadlo končí po piatich rokoch od uvedenia na trh. Je to jedno z áut, na ktoré nezabudnem. Nebolo tým najlepším, čo som v živote šoféroval, no prišlo z lona podceňovanej značky v čase, keď to nikto nečakal. Isteže toto auto nevzniklo na zelenej lúke a platforma sesterskej firmy Genesis by mohla byť lepšia, auto sa mohlo menej krútiť, vnútorné vybavenie mohlo byť rafinovanejšie a infotainment mohol dokázať viac, no to všetko nebolo významné vzhľadom na schopnosti pohonnej sústavy. Kii sa v modeli Stinger podarilo vytvoriť skutočné GT. Také aké má byť. Silný charakterný benzínový motor so šiestimi valcami a solídnym objemom 3,3 litra. K tomu prepĺňanie, poriadny záťah a viac ako schopná osemstupňová automatická prevodovka so stabilným, presvedčivým, no primárne najmä pohodlným podvozkom a jazdným prejavom. S autom som prešiel od Košíc po Bratislavu rýchlo, pohodlne a vlastne bez únavy južnou trasou a bola to doteraz najlepšia jazda tohto druhu naprieč Slovenskom (a nebolo ich málo). Skoro ráno, minimálna premávka, výborný zvuk, kľukaté cesty a sem-tam diaľnica. Presne na to bol Stinger stvorený a presne to dokázal výborne. Dnes je ale koniec, pretože dnes Stinger končí a na európskych cestách ho mieni nahradiť niekto ešte výkonnejší, tichší a azda rovnako komfortný. Akurát tú cestu z Košíc do Bratislavy bude v danom tempe treba aspoň raz na dlhšie prerušiť.

Zdroj: Ján Hargaš

Model Kia Stinger uviedli na trh v roku 2017 a viackrát ho aktualizovali v snahe zabezpečiť jeho konkurencieschopnosť v európskom segmente športových sedanov. Nikdy sa pri zavedených značkách veľmi nepresadil, no Kia to s ním nevzdávala, bol pre ňu vlajkovou loďou, reprezentantom potenciálu a lúčiť sa preň len kvôli nižším predajom, to príliš nešlo. Teraz však do trupu vlajkovej lode narazilo ďalšie torpédo a s ním už Stinger pôjde ku dnu, nech sa to generálom páči, či nie. Ďaľšie torpédo sa volá emisie a jeho sila je skutočne ničivá.

Zdroj: Ján Hargaš

Kia EV6 GT s nulovými emisiami sa k európskym zákazníkom dostane ešte pred koncom tohto roka. Zmena na pozícii vrcholného modelu tak bude plynulá a nové auto zákazníkom dokáže vo viacerých ohľadoch ponúknuť ešte viac než končiaci Stinger. Napríklad zrýchlenie z 0 na 100 za 3,5 sekundy (4,9 s mal Stinger), výkon 430 kW, či krútiaci moment 740 Nm. Ale aj batériu má väčšiu než Stinger (77,4 kWh) i napätie ponúka vyššie (800 V). Len ten dojazd na úrovni 424 km podľa WLTP je menší, než mal Stinger so 70 l nádržou na palivo.  

Kia sľubuje, že zrealizuje všetky existujúce zákaznícke objednávky na model Stinger a všetkým majiteľom modelu Stinger bude aj naďalej poskytovať kompletnú zákaznícku starostlivosť a popredajné služby.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Kia

Komentáre k článku


Stream naživo