2022-10-20 15:00:00
Ineos Grenadier sa už
Ineos Grenadier sa už vyrába
Zdroj: Ineos Automotive

Ineos Grenadier konečne vstupuje do výroby. Kúpite ho aj v Európe

75-tisíc zákazníkov po celom svete chce toto auto. Výroba po piatich rokoch príprav konečne štartuje.

Ineos Grenadier nevyzerá ako nový model modernej automobilky. A ani nemá takto vyzerať. Ineos je dôsledok nevyhnutného - konca výroby modelu Land Rover Defender. Teda toho pravého, pôvodného s pevným rámom. Auta na ktorom jazdila královná, auta, ktoré dostalo ľudí na tie najnedostupnejšie miesta. Auto, ktoré sa síce vedelo kaziť často, no opravy boli možné, rýchle a zväčša na kolene. To už o novom "fancy" SUV menom Defender neplatí, lenže potreba odolného pracovného offroadu stále trvá a to po celom svete. Preto je tu Ineos Automotive a jeho produkt menom Grenadier. Začína tam, kde pôvodný Defender skončil.

Tu je celkom dobre vidieť ako ťažké je postaviť auto. Aj keď by to vlastne malo byť "ľahké," lebo veď to už niekto urobil predtým... Grenadier vôbec nie je nový model, vychádza z Defenderu, no nie je to Defender. Postaviť ho, prestavať ho, získať všetkých potrebných dodávateľov, to trvalo celkovo päť rokov. Malo to byť skôr, no aj pre pandémiu, aj pre ďalšie súvisiace problémy sa podarilo až teraz. Ale podarilo sa. Výroba v Hambachu odštartovala a Ineos Grenadier ide do predaja prostredníctvom 200 predajcov po celom svete vrátane Európy.

Čo bude mať Podkapotou? Zabudnite na štvorvalec pôvodom od Fordu. Toto má Podkapotou radové šesťvalce. Jeden spaľuje benzín, druhý naftu. Oba pochádzajú od BMW a rovnako ako v (starších) BMW aj tu sú spojené s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Tá však neposiela silu na zadné kolesá, či na všetky cez xDrive. Tu nastupuje celkom iná mechanika s redukciou a s trojicou uzamykateľných diferenciálov. Grenadier sa skrátka dostane aj tam, kde fajnové SUV nie. Respektíve, dostane sa tam znova a znova a znova a znova a...

Benzínový motor s kódovým označením B58 má výkon 210 kW teda 281 k a krútiaci moment 450 Nm. Naftový trojliter disponuje maximálnym výkonom 183 kW čo je 245 k a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm. Ineos pritom plánuje aj viac ako budúcnosť na nasledujúcich pár rokov, kým sa tieto spaľovacie motory v kombinácii s neaerodynamickou hranatou karosériou vôbec budú dať v Európe ale i inde predávať. Pracuje na vodíkovom Grenadierovi. O pohon sa postarajú elektromotory, silu im dodá batéria a palivové články podobne ako v takej BMW iX5 Hydrogen.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ineos Automotive

Komentáre k článku


Stream naživo