29.06.2022
DS7 Facelift
DS7 Facelift
Zdroj: DS Automobiles

FOTO: DS7 už nie je Crossback a má až 360 koní

Francúzska luxusná automobilka DS Automobiles pripravila facelift svojho modelu DS7.

Ten pozostáva z viacerých zásadných zmien, ktoré sa netýkajú výlučne vizáže, ale aj technických detailov a pohonných sústav. Inovovaný model, v prvom rade, stráca označenie Crossback. Už to bude výhradne DS7 a tak sa zaradí do modelového radu omnoho lepšie. Novinka prináša hlavne novú prednú časť s inak tvarovanou ostrejšou maskou chladiča. Tá dostala výrazný jednoliaty charakter a sú na ňu napojené LEDkové maticové svetlá. Práve svetlá sú výrazným vylepšeným už tak veľmi použiteľnej technológie. Získali viac výkonu nielen v stretávacích, ale aj v diaľkových lúčoch. V krajných elementoch je diaľkové svetlo a má až 84 diód.

Veľmi zaujímavé sú aj LEDky na denné svietenie. Majú 33 diód na každej strane a sú prekryté transparentným polykarbonátom, ktorý je ale nalakovaný rovnakou farbou ako povrch karosérie. To znamená, že pri vypnutí ich takmer nie je vidno. Celkovo predná časť berie inšpiráciu z novšieho, aj keď trochu menšieho, brata DS4.

Veľké zmeny prichádzajú aj v zadnej časti. Nové zadné svetla pôsobia omnoho dynamickejšie a štíhlejšie a aj ostro rezaný priestor na evidenčné číslo vytvára dojem modernosti. Ku celému ešte modernejšiemu vzhľadu DS7 prispievajú nové zliatinové disky, ktoré môžu mať veľkosť od 18 až do celkom extrémnych 21 palcov. V ponuke bude aj možnosť čiernych povrchov niektorých inak chrómových prvkov.

V interiéri ostáva páčka na ovládanie prevodovky stále rovnaká a DS7 tak neprechádza ku prepínaniu režimov prevodovky v štrbine. Nad týmto prepínačom je nový štandardne montovaný 12-palcový displej, ktorý využíva novú verziu informačno-zábavného systému, ktorý podporuje bezdrôtovú konektivitu cez Apple CarPlay, alebo Android Auto. Tak ako sme zvyknutí, v ponuke bude aj možnosť priplatiť si za nočné videnie.

Zdroj: DS Automobiles

Pri facelifte sa výrazne mení aj ponuka motorov. Základom bude stále buď 1,2-litrový PureTech, alebo 1,5-litrový BlueHDI. Tieto Agregáty dostanú zhodne výkon 96 kW (130 k). Väčšie možnosti, s väčším objemom a výkonom, už vypadli postupne pred faceliftom. Ak budete chcieť viac výkonu, tak musíte siahnuť po plug-in hybride. Tie budú na výber až tri. Základný plug-in bude mať pohon prednej nápravy a kombináciu 1,6-litrového turbomotora so 4 valcami s elektromotorom. Táto kombinácia prinesie až 165 kW (225 k). O stupienok vyššie bude druhý plug-in hybrid s výkonom 221 kW (300 k) a pohonom všetkých štyroch kolies. O roztáčanie zadnej nápravy sa bude starať samostatný elektromotor umiestnený vzadu. Vrcholom ponuky bude sústava z Peugeotu 508 PSE, ktorá ponúkne výkon až 265 kW (360 k). Táto najvýkonnejšia verzia je vyvinutá sekciou DS Performance a má štandardne 21-palcové disky a 380 mm predné brzdové kotúče, pričom istými zmenami prešla aj sústava podvozku, aby sa lepšie prispôsobila vyššiemu výkonu. Na stovke je táto alternatíva za 5,6 sekundy.

Výrazným skokom vpred pre všetky plug-in hybridy však bude použitie novej a väčšej batérie s kapacitou 14,2 kWh. Tá umožní väčší dojazd na nabitie. Už teraz sa dá nová DS7 rezervovať a dodávky začnú už v septembri tohto roka.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: DS Automobiles

Komentáre k článku