23.06.2022
BMW M3 Touring
BMW M3 Touring
Zdroj: BMW

BMW M3 Touring: V šiestej generácii sme sa dočkali kombi

Automobilka BMW robila model M3 doteraz buď ako Sedan, alebo s dvojdverovou karosériou.

Logický vývoj ukázal, že z kupé a kabria sa stali modely M4 a sedan M3 ostal so svojim číslom sám. Až doteraz. Teraz prichádza nový model, ktorý má karosériu kombi a označenie M3 Touring. Je to zároveň alternatíva, na ktorú viacerí čakali a ktorú viacerí požadovali už niekoľko generácií. Pamätám si, že takéto tendencie boli už pri E46, v ktorej automobilka spravila aspoň koncept s praktickejšou karosériou.

Novinka vychádza z najnovšej generácie modelu a bude mať jednu spoločnú črtu s kabrioletom M4. Bude v ponuke výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Tento jednoduchý fakt však znamená aj to, že v ponuke bude iba výkonnejšia pohonná jednotka, tá slabšia z cenníkov kombi vypadne, resp. sa do nich ani nedostane.

BMW M3 Touring bude mať trojlitrový radový šesťvalec, ktorý produkuje výkon 375 kW (510 k). Spolupracuje, teda okrem pohonu xDrive, s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic. Toto zoskupenie komponentov znamená, že na stovku sa rýchle kombi dostane za 3,6 sekundy. V základnej verzii bude mať obmedzovač maximálnej rýchlosti na 250 km/h, ale v prípade alternatívy M Driver’s Package bude maximum posunuté na 280 kilometrov za hodinu. Aj toto zaručuje, že psovi v kufri nebude úplne dobre pri ostrej jazde.

Zdroj: BMW

Ak sa pozriete na kombi spredu, tak je vidno klasickú novú tvár M-kových modelov, ktorá nemusí naozaj sadnúť každému, ale je určite jedinečná a veľmi zaujímavá. Na použitie pohonného systému muselo BMW upraviť aj zadnú nápravu, použilo tú, čo je špecifická pre modely M. Tá je širšia, vďaka čomu si vyžiadala zväčšenie rozmerov. Táto alternatíva je o 8 cm dlhšia a o 7,5 širšia od štandardného kombi radu 3.

Keďže karoséria kombi nie je taká tuhá ako karoséria sedan, kvôli otvorenému priestoru v zadnej časti, BMW muselo nainštalovať dodatočné výstuhy v spodnej časti, aby bolo auto pevnejšie ako štandard. Aj napriek nutnosti zvyšovať pevnosť zostáva M3 Touring praktickým vozidlom. Zadné sedadlá má delené v pomere 40:20:40 a základný objem batožinového priestoru je 500 litrov. Po ich sklopení vznikne objem až 1 510 litrov.

Veľkou výhodou pri štvorkolke bude aj možnosť prepnutia pohonu iba na zadnú nápravu. Takýto systém má vlastne aj sedan M3 a tiež kupé a kabriolet o číslo vyššie. V praxi to znamená, že po prepnutí pohonu výlučne zadnej nápravy je možné kontrolu trakcie nastavovať v desiatich stupňoch, aby bolo možné sa priblížiť k limitom vozidla.

Nové kombi M3 bude v ponuke už onedlho a štandardne bude mať čiernou farbou lakovanú strechu. Automobilka ho bude vyrábať v továrni v Mníchove. V ponuke bude už onedlho a cena bude trochu vyššia ako má sedan s podobnou špecifikáciou. V Nemecku je tesne pod 100-tisíc eurami. Viac fotiek je v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku