2022-06-05 16:55:00
AMG One
AMG One
Zdroj: AMG

Mercedes-AMG One konečne v produkčnej verzii: technický skvost

Motor z F1, technika z F1, prítlak ako v F1, päť motorov a vývojové peklo.

Mercedes už dávnejšie šokoval tým, že chce napratať motor z F1 do produkčného vozidla. Mal ním byť model Mercedes-AMG One, ktorý automobilka ukázala už pred pár rokmi. Koncept sa predstavil už v roku 2017 a odvtedy sú zložené aj zálohy na produkčné kusy.

Po 5 rokoch teda automobilka ukázala produkčnú verziu. A reálne bude mať aj motor z Formule 1 pre použitie v bežnom svete. Je to 1,6-litrový šesťvalec s maximálnymi otáčkami na hodnote 11 000. Využíva jedno turbo s elektrickým roztáčaním a produkuje výkon 422 kW (570 k). A to sme stále iba pri spaľovacej časti.

O pohon sa starajú aj elektromotory. Sú až štyri celkovo je teda AMG One vozidlom s pohonom všetkých štyroch kolies. Celkový výkon sa dostal na 782 kW (1063 k). Motory však nie sú umiestnené výlučne v kolesách. Dva sú síce vpredu, jeden pri každom kolese, ale tretí je spojený so spaľovacím motorom a štvrtý je prepojený s turbom a pridáva 90 kW (122 k). Tento posledný motor dokáže zachytiť energiu z turba, ktoré roztáčajú výfukové plyny a dokáže ju poslať na iné miesto v pohonnej sústave. Magic!

Mercedes-AMG One je plug-in hybridom, ktorý má celkovú kapacitu batérií 8,4 kWh. Ale dôležitejšie ako jazda výlučne na elektrickú energiu je tu pridaný Boost pri zrýchľovaní. Batérie majú samostatný chladiaci systém, ktorý optimalizuje ich teplotu pri používaní. Aj pri využití plného výkonu sú chladené na maximálne 45 °C. Na nabitie AMG One zvládne 18 km, ale dôležitejšie je zrýchlenie z nuly na 100 za 2,9 sekundy. Na dvojstovke je za 7 sekúnd a maximum je stanovené na 350 kilometrov za hodinu.

Každému musí byť jasné, že pri štylistike tohoto vozidla bol hlavný dôraz kladený na najlepšiu aerodynamickú efektivitu. Od 50 km/h vytvára karoséria prítlak, ktorý závisí od zvoleného režimu aktívnych aerodynamických častí. Aktívne sú predné spojlery, nasávacie otvory v blatníkoch a tiež zadné krídlo.

Interiér je podobný, ako v naozajstných pretekárskych vozidlách a vodič má v rukách obdĺžnikový volant s veľa tlačidlami, ktorý tiež nezaprie inšpiráciu v známych pretekoch. K dispozícii má tiež dva 10-palcové displeje. Na rozdiel od špeciálov pre súťaženie bude mať AMG One aj klimatizáciu a audio systém. Naviac v oboch vyklápacích dverách je elektricky sťahované okno. Ak ste si AMG One objednali, tak sa dátum jeho dodávky naozaj blíži a každý z 275 kusov má stať tesne pod 2 000 000 €. Verejne sa predstaví koncom júna na Festivale rýchlosti v britskom Goodwoode. Všetky detaily si môžete pozrieť v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo