2022-06-02 17:30:00
Mercedes GLC 2023
Mercedes GLC 2023
Zdroj: Mercedes

FOTO: Mercedes predstavil novú generáciu GLC. Bude ťažké ju rozoznať

Na prvý pohľad vyzerá druhá generácia modelu GLC ako prvá.

Zvonku sa naozaj líši primárne v detailoch a od faceliftu minulej generácie sa odlíši ťažko. Vidieť to skôr pri pohľade na zadnú časť a pri priamom porovnaní. Celkom iný príbeh sa odohráva v kabíne. Tam sú zmeny celkom zreteľné, no zásadné zmeny sa udiali aj Podkapotou.

GLC druhej generácie je vlastne tretia generácia modelu GLK. Akurát tá sa s príchodom prvej generácie začala volať inak. Dve generácie „najmenšieho z väčších“ SUV Mercedesov sa predávala naozaj výborne. Od uvedenia GLK v roku 2008 sa predalo 2,6 milióna týchto áut. Nové GLC chce byť tiež úspešné, no silné zbrane predchádzajúcich generácií si vyberá len čiastočne.

Kým dizajn, pocitová masívnosť, bezpečnosť a výkon sú prítomné naďalej, kedysi nenahraditeľný objem a vyššie počty valcov sú už preč. GLC prichádza len v elektrifkovanej podobe. Kúpite si buď mild-hybrid, alebo plug-in hybrid. V oboch prípadoch ide o elektrifikáciu medzičlánkom medzi motorom a prevodovkou. Mild-hybridný štartér-generátor ISG len pomáha, 100 kW a 440 Nm silný elektromotor plug-inu vo všetkých troch plug-in formách vie odjazdiť cez 100 km na nabitie. To preto, lebo ako GLC 300e 4Matic, GLC 400e 4Matic, tak GLC 300de 4Matic majú batérie s kapacitou 31,2 kWh. To im ponúka dojazd v rozpätí od 104 do 120 km pri maximálnej rýchlosti 140 km/h.

Parametre plug-inov sú ozaj zaujímavé. Systémové výkony štartujú na úrovni 230 kW (313 k) pre GLC 300e a končia na úrovni 280 kW (381 k) pri GLC 400e. Za nárast nemôže len spaľovací motor, ale aj odlišné nastavenie elektromotora. Krútiaci moment je od 550 Nm v prípade 300e do 750 Nm v prípade 300de. Plug-in hybridy ale prídu neskôr, aj s DC nabíjaním s výkonom do 60 kW.

 Najprv GLC prichádza s tromi motorizáciami s mild-hybridným pohonom. Aj tu ale platí, že nič iné než 4MATIC nekúpite, rovnako tak nič iné ako 9-stupňový automat. Ponuka začína na GLC 200 4Matic, pokračuje s GLC 300 4Matic a končí pri naftovom GLC 220d 4Matic. Žiadne šesťvalce a ani osemvalce nečakajte.

Nové GLC má dĺžku 4176 mm, čo znamená, že vozidlo je o 60 mm dlhšie. Je aj o 4 mm nižšie, no má o 6 a 26 mm širšie rozchody kolies. Podvozok ponúkne systém Airmatic, no tiež riaditeľnú zadnú nápravu s uhlom natočenia zadných kolies do 4,5 stupňa.

Mercedes nemusel výrazne investovať do zmeny imidžu, dôležitejšie bolo optimalizovať aerodynamiku a umožniť novým motorom zlepšenie ekonomiky jazdy. Auto má o dve desatiny lepší súčiniteľ odporu vzduchu. Ten sa pri najaerodynamickejšej špecifikácii dostal na úroveň cd 0,29.

V batožinovom priestore je +50 litrov kapacity, takže celkovo až 600. Auto má najnovší systém MBUX s veľkými displejmi a výbavou, ktorú už poznáme z Triedy C. Vozidlo má vylepšenú funkčnosť ťahania bremena. Systém vie meniť prejav vozidla podľa typu prívesu, ktorý ťahá a vie rozmery prívesu aplikovať aj do navigácie tak, aby vás nedoviedol k príliš úzkemu tunelu. O svetlo sa starajú aj Digital Light svetlomety s funkciou premietania. Asistenčný systém Distronic sa už vie vyhnúť stojacemu vozidlu na ceste až do rýchlosti 100 km/h, má tiež 360° uhol záberu kamier okolo vozidla a vďaka nim vie lepšie jazdiť v pruhoch, asistenčné systémy tiež dokážu reagovať aj na značky s podmienenou platnosťou napríklad za dažďa. Všetky fotografie nového modelu nájdete v galérii.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: MB

Komentáre k článku


Stream naživo