2022-06-01 17:30:00
BMW X1 2023 III.
BMW X1 2023 III.
Zdroj: BMW

FOTO: BMW predstavuje novú X1 - elektrina, hybrid, ale aj benzín a nafta

BMW predstavilo svetu novú, už tretiu, generáciu modelu BMW X1. Opäť podrástla.

SUV BMW X1 prišlo na trh v roku 2009 na zvýšenej platforme radu 3. Zadný náhon, vyšší i tvrdší podvozok a silueta, ktorá viac než SUV pripomínala oplastované kombi. V roku 2015 prišla druhá generácia, ktorá už stála na samostatnej platforme pre nové kompaktné modely s pohonom prioritne prednej nápravy. V tomto SUV duchu pokračuje aj tretia generácia. BMW X1 stavia na základoch minulej generácie, no pridáva viac priestoru, vyššiu pasívnu i aktívnu bezpečnosť, väčšie ľadvinky, novšie technológie a tiež plnú paletu motorizácií, ktoré zahŕňajú ako benzínové naftové, tak aj plug-in hybridné, ba dokonca čisto elektrické verzie. 

BMW X1 III. má celkovú dĺžku 4500 mm, čím je o 53 mm dlhšia ako tá minulá. Šírka bez zrkadiel je 1845 mm, čo je o 24 mm viac ako predtým. Výška je o 44 mm väčšia, takže celkovo má 1642 mm. Aj rázvor sa zväčšil. O 22 mm na 2692 mm. Vďaka zväčšeniu vonkajších rozmerov je auto väčšie aj vnútri. Najlepšie to dokumentuje batožinový priestor, ktorý dosiahol kapacitu 540 litrov. Výrobca ale tvrdí, že viac priestoru je ako v prvom rade sedadiel, tak v druhom. Zadné sedadlá sú rozdelené v pomere 40:20:40 už v štandarde a v štandardnej výbave je ako dvojzónová klimatizácia, športový volant, tak vstavaná navigácia BMW Map. To už ale súvisí s novým informačno-zábavným systémom iDrive 8. Ten dodáva okrem väčších uhlopriečok a nového, azda väčšmi intuitívneho, rozhrania tiež zlepšenie v oblasti konektivity, odozvy i funkcionality. Vylepšené sú aj asistenčné systémy a viac ponúknu aj možnosti individualizácie. Tam možno okrem diskov z ľahkých zliatin v rozmedzí od 17 do 20 palcov zarátať aj X líniu, M Sport líniu, panoramatické strešné okno, Harman Kardon audiosústavu, či ambientné osvetlenie a množstvo vnútorných i vonkajších farieb a vyhotovení lakov, poťahov a líšt. 

Nová X1 dosahuje koeficient odporu vzduchu 0,27 cd, s čím úzko súvisí potenciál reálnej úspornosti motorizácií. Na štarte stoja verzie výhradne s automatickou 7-stupňovou prevodovkou počínajúc verziami s pohonom iba prednej nápravy a xDrive verziami končiac. 

Ponuka začína modelmi sDrive18i a sDrive18d. Benzínová verzia má 1,5-litrový trojvalec s výkonom 136 koní, zatiaľ čo naftová má Podkapotou štvorvalcové srdce s výkonom 150 koní. Verzie xDrive23i a xDrive23d disponujú dvojlitrovými turbomotormi. Benzínový agregát má výkon 218 koní, naftový 211. Oba patria do kategórie mild-hybridov s elektromotorom v pozícii štartér-generátora. V porovnaní so starším vydaním týchto pomocných elektromotorov majú tieto nové - rovnako zabudované do prevodovky od ZF - vyšší výkon. Pri potrebe prudkého zrýchlenia dopomôžu spaľovacím motorom so silou 19 koní a 55 Nm krútiaceho momentu. V prípade oboch motorov sa sila elektromotorov ráta do celkového vrcholného systémového výkonu, čo znamená, že elektromotory pomáhajú aj pri najvyšších otáčkach spaľovacích motorov.

Novinkou je až dvojica plug-in hybridných špecifikácií. Obe sú xDrive, obe majú ako základný motor trojvalec, rozdiel je vo výkone elektromotorov. Verzia xDrive 25e disponuje systémovým výkonom 245 k a krútiacim momentom 477 Nm. Verzia xDrive 30e ponúkne až 326 koní a rovnakých 477 Nm.

Výpočet špecifikácií končí úplne novým modelom iX1 xDrive 30e. Priveľa písmen x, ale naučíte sa. Výrobca zatiaľ nedodal detailné info, no už vieme, že auto bude mať dojazd podľa WLTP presahujúci 413 km a maximálny výkon 313 koní bude vedieť dodať medzi 4300 až 15200 ot/min. Maximálny krútiaci moment 497 Nm dodá od 0 do 4300 otáčok. Pozrite si galériu, sú v nej ako verzie X, tak iX i M Sport.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo