22.04.2022
BMW i7 a BMW
BMW i7 a BMW X7 fclft
Zdroj: Ján Hargaš

FOTO: BMW radu 7 a aj X7 vyzerajú naživo lepšie ako na fotkách

BMW neďaleko Bratislavy ukazuje svoje najnovšie a aktuálne aj najzaujímavejšie modely.

Novú tvár najvyšších radov BMW už poznáme pár dní vďaka faceliftu modelu BMW X7. Predvčerom sme spoznali vizáž aj nového BMW radu 7. Včera si ho novinárska obec i predajcovia mohli pozrieť ako jedni z prvých na svete iba deň po svetovej premiére. Počas nasledujúceho týždňa sa v Danubianie, kde BMW nové modely umiestnilo, vystriedajú zástupcovia celkovo 28 krajín sveta. V múzeu umenia si okrem umeleckej zbierky môžu pozrieť limitované edície modelov radu 8 a iX s obdivuhodne komplikovanými lakmi, ktoré zdiaľky vyzerajú ako fóliované bežné modely, no v skutočnosti sa napríklad na tomto BMW radu 8 odrobilo pri lakovaní zhruba 260 hodín. Všetky odtiene použité na aute sú pritom zo skladu BMW a za vizáž tohto auta zodpovedá Jeff Koons, ktorý navrhol 99 limitovaných áut s rovnakou technikou farbenia v štýle superhrdinov. Zaujímavé sú aj sedadlá vo farebnosti, ktorá nápadne pripomína Spidermana, či iného mana. 

Zdroj: Ján Hargaš

Tváre a novinky na palubách oboch nových veľkých modelov BMW X7 a 7 som si pozrel aj ja. Kým na fotografiách vyzerá o kúsok lepšie BMW X7, v skutočnosti je to inak. Aspoň mne prišla predná maska novej sedmice lepšia ako v prípade X7-čky. Viac pozitívneho napísať neviem - o dizajne tvárovej časti. Rozdelené svetlá sú proti môjmu gustu už od času novodobých priekopníkov v tomto štýle. Ani Citroen Cactus, ani Hyundai Kona si ma týmto nezískali a nedarí sa to ani jednému zo spomínaných prémiových modelov. Avšak to, čo veľkej časti Európanov príde prinajlepšom kontroverzné a špecifické, prinajhoršom škaredé a auto devalvujúce, je z pohľadu celého sveta perfektné a presne také, aké má byť. Áno, keď sa pozerám na novú sedmičku, vidím v nej ázijské inšpirácie a nejde pritom len o prednú masku a umiestnenie svetlometov. 

BMW X7 prináša po facelifte okrem nových rozdelených svetlometov aj nový informačno-zábavný systém iDrive8 so spojeným zobrazovadlom naprieč celou palubnou doskou. V prípade najväčších áut ale stále máte k dispozícii koliesko a to je dobre. A nové sú aj až 23-palcové disky kolies, ktoré má obuté toto vystavené auto. 

Zdroj: Ján Hargaš

BMW radu 7 sa v Európe prezentuje najprv vo svojej elektrickej špecifikácii. Rozdiel prístupu BMW a Mercedesu pri elektrifikácii vlajkových lodí je zaujímavý a každému určite niečo prinesie. Kým Mercedes má dva modely - EQS a Triedu S, BMW má rad 7 a i7. Technickým špecifikáciám a novinkám som sa už venoval v tomto článku, preto sa nebudem opakovať. Teraz ešte trošku dojmológie, od ktorej si sľubujem aj vaše reakcie dolu v diskusii. BMW i7 má množstvo LEDiek a to ako v maske chladiča (bez chladiča), tak v kabíne. V kabíne je prvýkrát riešenie, ktoré tam mohlo byť už dávno, no nik naň nemal odvahu - gigantický 31 palcový 8K displej zasúvateľný do strechy, ktorý robí zo zadných sedadiel skutočne pohodlnú kinosálu. No a potom je tam kašmírové čalúnenie, ktoré ma príjemným spôsobom hádže späť do áut rokov 70-tych a azda aj 80-tych. Precitnutie z koženého ošialu a návrat ku kvalitným látkam z prvotriednych materiálov - to je presne to, čo tu taktiež malo byť dávno, no nikomu to nenapadlo. Posadnutosť kožou, ktorá sa kedysi dávno dávala na sedadlá sluhom, aby ich príliš neufúľali a dnešné spojenie luxusu s kožou je celkom absurdné a navyše studeno-upotené. Takto to má vyzerať a je skvelé, že BMW a i7 (spolu s hŕbou ďalších modelov) robí priekopníka. Novinkou sú tiež dvere, ktoré sa dajú otvoriť jedným, alebo druhým tlačidlom. Jedno tlačidlo odomkne zámok, no to druhé otvorí dvere úplne. Aby sa dvere neotvorili naslepo, pozdĺž karosérie sú ďalšie "parkovacie" senzory, takže dvere do nízkeho stĺpika samé nevrazia, musíte to urobiť vy. Veľmi zaujímavé je, že sediac vzadu na kráľovských sedadlách si uvedomujete ako dobre sa vám sedí a kolená pritom nemáte vysoko napriek tomu, že sedíte v elektromobile a sedíte na vyše 100 kWh batérii. BMW dosiahlo mimoriadne tenkú batériu s celkovou výškou len niečo cez 10 cm, takže neuberá takmer nič z priestoru pre nohy a navyše auto dokáže vyzerať ako sedan, je to sedan a pritom je to ešte aj elektromobil. A to sa šéfdizajnér Mercedesu nechal počuť, že elektromobil a sedan sa vyrobiť nedá. No aha, BMW to zvládlo a ešte aj s rozporuplným dizajnom, takže win-win. Zvyšné fotky nájdete pochopiteľne v galérii. 

Zdroj: Ján Hargaš


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš

Komentáre k článku