2022-03-17 17:30:00
Audi A6 Avant e-tron
Audi A6 Avant e-tron concept
Zdroj: Audi

Audi A6 Avant e-tron - Takto bude vyzerať budúce čisto elektrické kombi A6

Elektrická doba je čoraz bližšie. A6 Avant e-tron koncept je zhmotnením blízkej budúcnosti.

Budúcnosti, ktorá doteraz veľa kombi modelov nezahŕňala. Už len z princípu. Veď SUV sú pre zákazníkov zaujímavejšie. Lenže keď raz kombi model patrí do vašej DNA a zákazníci ho navyše stále chcú, nie je veľmi o čom. Otázka tak neznela či, ale kedy a hlavne ako to celé bude vyzerať a fungovať. A dnes je to jasné. Audi A6 Avant e-tron koncept nie je len jednorázovou víziou a prilákaním pohľadov a pozornosti, je to predzvesť budúcich modelov značky. To znamená, že podobne bude vyzerať ako budúce Audi A6 Avant, respektíve jeho e-tron verzia a podobne by mali vyzerať i ďalšie nízke modely postavené na zdieľanej platforme PPE.

Na nej už sú dva sériové modely - Porsche Taycan a Audi e-tron GT. Nová platforma využíva 800 voltovú architektúru a zároveň využíva celú podlahu medzi kolesami ako úložisko energie. A6 Avant e-tron tak disponuje kapacitou batérie cca 100 kWh, čo mu vzhľadom na WLTP cyklus umožňuje dojazd do 700 km na jedno nabitie. Pritom má schopnosť ukladať energiu do batérii s výkonom 270 kW, čo mu umožňuje získať dojazd cca 300 km za 10 minút nabíjania. Zvýšenie úrovne nabitia z 5 na 80% v takomto výkone potom prebieha za cca 25 minút. Ak sa pýtate, kde sa taký výkon dá nájsť, odpoveďou je samozrejme IONITY, no s vyšším výkonom sa pridáva čoraz viac poskytovateľov.

Auto má na dĺžku 4,96 metra, na šírku bezmála dva metre a výška je iba 1,44 m. Aj za to môže platforma určená pre luxusné a športovo-luxusné elektromobily, kam A6 Avant e-tron vďaka nej nepochybne patrí. Bude zaujímavé sledovať koľko vnútorného priestoru auto poskytne a či bude majstrom kapacity nielen z hľadiska batérií, ale aj z hľadiska litrov v kufri a priestrannosti kabíny.

Výkon auta zabezpečuje dvojica motorov vytvárajúcich virtuálne Quattro. Celkový výkon je 350 kW a 800 Nm v prípade najsilnejšej verzie. To by malo stačiť na zrýchlenie z 0 na 100 pod 4,5 sekundy, no všetko bude závisieť od modelu, ktorý si zvolíte. Dizajn vozidla okrem nízkeho postoja podčiarkujú aj masívne 22-palcové disky kolies a viaceré detaily a tvary, ktoré sú fanúšikom modelu RS6 celkom povedomé. Audi nám zatiaľ neumožňuje nahliadnuť do kabíny vozidla a jediné, čo máme je vonkajší dizajn. Ak vám nestačilo vyššie prilepené video, pozrite si bohatú fotogalériu. Nízka silueta a svalnaté tvary s priam viditeľnou hmotnosťou celého vozidla lákajú pozornosť.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Audi

Komentáre k článku


Stream naživo