14.12.2021

FOTO: Nahliadnite do interiéru najluxusnejšieho auta z Kórey. Toto je nová G90

Dokáže superluxusná vlajková loď značky Genesis vyhrať svoj kus koláča od pyšných Nemcov?

Dovolím si tvrdiť, že ešte nikdy nevzišlo z Kórey auto tak nabité technológiami a potenciálom ako nová generácia vlajkovej lode značky Genesis. Špecifický dizajn útočí aj na estetické cítenie, no najmä útočí na tie partie tela, ktoré sa o budúcom luxusnom aute rozhodujú najviac. A áno, je to aj hlava...

Pozeráte sa na druhú generáciu vlajkovej lode značky Genesis. Model zvaný Genesis G90 ukázal svoj zovňajšok koncom novembra, no teraz prišiel čas na prezentáciu luxusného interiéru i technológií. Také ešte ani jeden z modelov značky neniesol a už len ich prítomnosť hovorí jasnou rečou: Genesis chce významne zabojovať o zákazníkov, ktorí sa doteraz rozhodovali výhradne medzi Mercedesom Triedy S, BMW 7 a Audi A8. A možno dokáže chytiť za peňaženku a srdce aj zákazníkov z ešte vyšších, či alternatívnych priečok rebríčka. Špeciálne pre vodičov BMW má auto pripravené gigantické smerové svetlá ako dôkaz toho že, vodič tohto auta aj reálne ovláda pravidlá cestnej premávky a nebojí sa ich použiť v praxi (tu je priestor pre váš hurónsky smiech.... a poďme ďalej).

 Písal som už o službách, ktoré Genesis na rozmaznaných Európanov chystá, teraz nastal čas zistiť niečo o novom vrcholnom diele značky, ktorá patrí pod krídla koncernu Hyundai.

Podkapotou vozidla s kratším rázvorom je dobre známy 3,5 litrový šesťvalec s označením T-GDi s dvojitým vstrekovaním a turbodúchadlom. Svojich 380 koní a 530 Nm môže prenášať na zadnú, alebo obe nápravy prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Novinkou je 3,5 litrový šesťvalec s mild-hybridnou 48 V technológiou a s elektrickým kompresorom (elektrické dúchadlo). Ten zrýchľuje reakcie na stlačenie plynového pedálu a zlepšuje krútiaci moment v nízkych a stredných otáčkach. Jeho finálne parametre ešte nie sú oznámené, očakávať možno odlišný priebeh krútiaceho momentu, možno aj vyššie maximum.  

Nový podvozok prvýkrát zahŕňa vzduchové pruženie so schopnosťou predvídať nerovnosti na ceste a tým vylepšovať jazdný komfort pri zachovaní dynamických parametrov. Dobre si pamätám ako šéfinžinier Genesis pred pár rokmi plamenne hovoril o tom, že Nemci už naozaj nevedia čo od dobroty a vymýšľajú hovadiny namiesto toho, aby sa venovali zlepšovaniu kvality spracovania a celkového pocitu z luxusu. A hovoril to práve v súvislosti so vzduchovými podvozkami spojenými s kamerovým systémom – teda v súvislosti s technológiou, ktorú dnes Genesis hrdo prezentuje ako vlastnú. Názor mať môžete, ale je irelevantný pokiaľ má iný názor zákazník.

Systém na základe dát z prednej kamery a navigačného systému mení nastavenie podvozka, zvýši ho o maximálne 25 mm pri jazde po horších cestách a vie tiež identifikovať blížiacu sa nerovnosť a cca 100 metrov pred ňou zdvihne predok auta pre zvýšenie komfortu pri prejazde nerovnosťou. Auto vie vďaka multikomorovému vzduchovému odpruženiu udržiavať stanovenú svetlosť bez ohľadu na zaťaženie a v prípade jazdy vyššími rýchlosťami vie znížiť vozidlo a tým zlepšiť aerodynamiku a zlepšiť spotrebu.

Systém tiež dokáže zdvihnúť prednú nápravu v prípade jazdy dole kopcom. To pomôže chrániť papuľku vozidla od kontaktu s vozovkou pri klesaní v momente vyrovnania cesty.

Novinkou je i aktívne riadenie zadnej nápravy, vec s ktorou bodoval rad 7 a čiastočne aj Audi A8. Pred rokom ju doviezla nová Trieda S a teraz aj G90. Akurát G90 dokáže maximálne 4° stupne natočenia zadných kolies v protismere pri parkovaní a maximálne 2° natočenia v smere pri dynamike v zákrutách. No nič extra, ale aj táto drobnosť markantne zvyšuje prejazdové rýchlosti veľkého auta a najmä zlepšuje manévrovateľnosť na parkovisku. V prípade G90 niekde na úroveň sedanu strednej triedy. Zásadným je v tomto ohľade aj spôsob uloženia motora – to len na margo strednej triedy. Nie každý výrobca má medzi kolesami dostatok priestoru ako tí s klasickou koncepciou a motorom uloženým pozdĺžne.

O komfort jazdy sa stará najnovšia verzia systému rušenia hluku ANC-R, ktorá bola dimenzovaná pre každé sedadlo zvlášť. K úplnému tichu prispievajú spevnenia karosérie i nové izolačné prvky na kľúčových miestach. Veľkým benefitom je laminované izolačné sklo na všetkých sklách vrátane malého skla v zadných dverách za sťahovacou časťou.

Zaujímavá je funkcia bezkľúčového štartovania, ktorá ako kľúč dokáže využiť smartfón na otvorenie vozidla pri priblížení k nemu namiesto štandardného kľúča a vo vnútri využíva odtlačok prsta.

Štýlové je bezkľúčové otváranie kufra, ktoré aktivuje to, že ku kufru vodič, či spolujazdec pristúpi a počká tri sekundy. Žiadne kopanie do senzora teda naozaj nehrozí. A aj vodičove dvere sa môžu otvárať a zatvárať automaticky. Pri vystupovaní treba stlačiť brzdu, pri nastupovaní postačí dotyk kľučky dverí.

Pre luxus na zadných sedadlách je tu nielen verzia s predĺženým rázvorom, ktorá má na dĺžku až 5465 mm, ale aj VIP sedadlo vpravo vzadu. Vzadu môžete mať dvojmiestne usporiadanie, navyše má vodič v hlavovej opierke reproduktor, ktorý niektoré varovanie posiela rovno do hlavy iba jemu, aby pasažieri vzadu neboli rušení. Veľký panel s chladničkou. Vzadu majú pasažieri 10,2 palcový dotykový displej, ktorý sa automaticky nakláňa podľa nastavenia sedadla a každý môže slúžiť svojmu divákovi samostatne i so samostatnými bluetooth slúchadlami. V stredovom paneli sa nachádza 8 palcový dotykový displej na ovládanie prakticky všetkého čo vám napadne vrátane klimatizácie a masážnej funkcie.

O čistotu vzduchu sa starajú antibakteriálne filtre zabudovanej čističky vzduchu a fotokatalyzačný modul na sterilizáciu vzduchu v kabíne. O čistotu vnútorných povrchov sa okrem kvalitnej umývačky blízko bydliska majiteľa starajú povrchy potiahnuté antibakteriálnym materiálom Silver Zinc Zeolite, ktoré bránia množeniu baktérií na kožiach, madlách ale i v podložkách pod nohami a tak podobne. V skrinke v stredovom paneli vzadu sú navyše ultrafialové žiariče na dezinfekciu vecí v nich uložených. VIP sedadlo má tiež nové podložky na nohy vrátane vykurovania pre pohodlnejšie sedenie ba až ležanie. Masážnu funkciu v kožených perforovaných chladených a vyhrievaných sedadlách zabezpečuje 10 vzduchových vankúšikov v jednom operadle a dve v sedadle. Zaujímavá je funkcia, ktorá pri vystupovaní nastupovaní vypustí vankúšiky tak, aby nekládli odpor. Keď sa sedadlo uvoľní, alebo naplní pasažierom, aj vankúšiky sa vrátia do pôvodnej podoby.

Na palube je tiež kopa asistenčných systémov, samozrejmosťou je aktívny asistent jazdy po diaľnici. Podľa tlačovej správy to však vyzerá tak, že asistenčných systémov nie je až tak veľa, aby držali krok s novou Triedou S. A správa za všetky drobné: asistent parkovania pre automatické parkovanie parkuje priečne, pozdĺžne a diagonálne avšak len na základe parkovacích čiar. No uznajte, to už je trošku za zenitom, no nie?

Súčasťou výbavy je prémiový audiosystém Bang a Olufsen s 23 reproduktormi a Mood Curator ovládajúci ako ambientné osvetlenie, masážne funkcie, hudbu a ďalšie, tak i voňačky, ktoré sú tri.   

G90 Špecifikácie:

 

G90

G90 LWB

Dĺžka

5,275 mm

5,465 mm

Šírka

1,930 mm

1,930 mm

Výška

1,490 mm

1,490 mm

Rázvor

3,180 mm

3,370 mm

Pohon

2WD (zadná náprava) / AWD

AWD

Motor

3.5 T-GDi

3.5 T-GDi 48V e-S/C

Objem motora

3,470

Zatiaľ nezverejnené

Max výkon

380 k

Zatiaľ nezverejnené

Max kr. moment

530 Nm


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Genesis

Komentáre k článku