08.12.2021

Kia Sportage má slovenské ceny. Láka na cenu, no má to háčik

Automobilka Kia včera spustila predpredaj nového žilinského modelu Sportage.

Kia Sportage novej, už piatej, generácie prichádza s extravagantným dizajnom. Výrobca sa chváli zlepšením v každom aspekte a autu rozhodne nemožno uprieť širokú paletu noviniek v porovnaní s končiacou generáciou.

Automobil, podobne ako väčšie Sorento, prichádza vo verziách s čisto spaľovacím motorom, s mild hybridom, s hybridom i s plug-in hybridom. Všetky tieto verzie sa budú pre európsky trh vyrábať v závode v Žiline. Špecifikom európskej verzie modelu je menší rázvor i menšia celková dĺžka v porovnaní s globálnym modelom Sportage. Kia auto cieli viac do mesta a priľahlého okolia, než do pozície univerzálneho SUV. Univerzalitu však vďaka karosérii a vnútorným priestorom automobil nestráca, no väčšmi zapadá do konkurencie v segmente C SUV a popasuje sa o priazeň zákazníka nielen s autami ako Ateca, či Karoq, ale najmä s Qashqaiom a aj so sesterským Tucsonom. Auto je aj napriek menším vonkajším rozmerom o čosi väčšie v porovnaní s predchodcom. Ponúkne až 591 litrov objemu v kufri a tešiť by sa mali aj pasažieri v druhom rade, kde Kia sľubuje priestrannosť na najvyšších priečkach segmentu. K tomu systémy ADAS, kvalitné ozvučenie Harman Kardon a veľké obrazovky pred vodičom s veľkosťou 12,3 palca.

Nový Sportage štartuje na Slovensku s cenou 22 900 eur za verziu s benzínovým štvorvalcom 1,6 T-GDi 110 kW s manuálnou prevodovkou a výbavou Silver. Nad Silver stoja výbavy Gold, Platinum a GT-Line.

Silver je už ozaj slušná výbava. Auto má v základe Full LED svetlá, tónované sklá, 17-palcové disky z ľahkých zliatin, kvantum asistentov a airbagov, kožený volant i hlavicu radiacej páky, výduchy ventilácie vzad s manuálnou klimatizáciou a osempalcový dotykový displej s konektivitou CarPlay a Android Auto.

Vo výbave Silver môžete okrem benzínového motora kúpiť aj najnovšiu verziu naftového agregátu s výkonom 85 kW, taktiež s manuálnou prevodovkou.

Háčik z titulku je v príplatku za automatickú prevodovku. Tú nekúpite so základnou výbavou a ani s čisto spaľovacím motorom. „Príplatok“ za automat je tak 6500 eur. Cena verzie 1,6 T-GDi Gold 2WD 7DCT štartuje na akciových 29 190 eur. Odčítajte 600 eur a máte verziu 1,6 T-GDi Gold 4WD iM6 (28 590,-). Naopak, prirátajte k verzii s automatom 1800 eur, a máte verziu ako s automatom tak s pohonom všetkých kolies (30 990,-). Verzia s rovnakým mild-hybridným motorom, ale s vyšším výkonom – 132 kW vás vyjde o ďalších 1400 eur drahšie.

Maximálny výkon naftového štvorvalca 1,6 CRDi dosiahnete už vo výbave Gold. Rovných 100 kW ide od 28 990 eur. V prípade verzie s automatom je to 31 990 a za 4WD s automatom zaplatíte 33 790 eur.

Ak sa vám žiada viac koníkov, treba presadnúť na väčšmi elektrifikované verzie. HEV s A6 prevodovkou a pohonom 2WD kúpite vo výbave Gold za 31 890,- Hybrid 4WD je v Golde za 33 690 eur. Výsledkom kombinácie silného motora 1,6 T-GDi 132 a elektromotora je 169 kW dostupných bez ohľadu na nabíjanie – keďže si auto baterku nabíja samo.

Fotografie auta i viaceré detaily nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Kia

Komentáre k článku