02.12.2021

FOTO: Aj Astra kombi stavila na Vizor. A? A funguje to

Opel Astra s veľkým kufrom sa tak ako doteraz, aj odteraz volá Sportstourer. Akurát má viac emócií.

Súčasná Astra kombi/Sportstourer je dobré auto. Akurát v dnešnej dobe byť len dobrý, nestačí. Treba byť indivindi, treba mať štýl, treba mať cielovku a tá cieľovka sa nevolá fleet - aj keď je jasné, že pre každé kombi je fleet dôležitý. Pozrite si fotografie v galérii, okrem kombi tam nájdete aj hatchback, nech to viete porovnať.

K Astre kombi pasujú neortodoxní juniori. Choďte sa zahrabať, ak tak nevyzeráte! Alebo zmeňte imidž a vyzerajte tak. Mlado, dravo, veselo. A viete čo je základným kameňom zmeny imidžu? Jasné, že nie vlasy. To vám kto povedal? Nie, základným kameňom zmeny imidžuj je predsa nové auto! 

Astra je nemecká, no nemeckosť si už predstavuje modernejšie a novátorskejšie ako predchodkyňa. Nejde predsa len o spoľahlivosť. Ide napríklad aj o ekológiu. A ekológiu v kombinácii s praktickosťou, pretože nová Astra Sportstourer má v prípade osadenia plug-in hybridnej motorizácie fajnový objem batožinového priestoru 548 litrov. To vôbec neznie zle. A v prípade, že zadné sedadlá sklopíte, máte tých litrov 1574. K tomu minimálne 50 km dojazdu na elektrinu, motor s objemom 1,6 litra, osemstupňový automat e-Eat8 v kombinácii s elektromotorom a výkon buď 180 alebo až 225 koní podľa toho, ktorý plug-in si zvolíte. 

Ak po nabíjateľnom aute netúžite, ušetríte na vstupných nákladoch a získate celkovo 608 litrov v kufri, respektíve 1634 so sklopenými zadnými operadlami. Stratíte však výkon i elektrický dojazd, pretože váš maximálny výkon klesne na 130 koní ako v prípade benzínového PureTechu, tak naftového BlueHDi. Tieto dva výkony sa podobne ako v prípade Peugeotu 308 dajú kombinovať ako s manuálnou, tak s automatickou prevodovkou. Základný trojvalec s výkonom 110 koní už také nedokáže. 

Potešujúce je, že aj keď si nekúpite najdrahšiu verziu, praktická stránka auta zostáva, pretože Opel vyhodil z ponuky dvojdielnu zadnú lavicu a aj najnižšia výbava má delenie operadiel v pomere 40:20:40. Z tohto delenia tiež vyplýva, že v strede medzi dvojicou pasažierov sa zmestí nanajvýš polovičný človek tak, ako to pri autách tejto veľkosti býva štandardom. 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku