22.11.2021

Volkswagen predstavil novinky: Inovované Polo a vylepšený Tiguan Allspace

Niekedy je toho tak veľa, že na jednom evente sa ukážu rovno dve autá.

Možno aj viac, ale Volkswagen predstavil dva nové modely, teda skôr inovované, naraz. Pozreli sme si facelift Pola a facelift Tiguanu Allspace. Oba modely sú pre automobilku veľmi dôležité, preto sú vlastne lepšie ako kedykoľvek doteraz.

Volkswagen Tiguan Allspace

Ak ste už videli Tiguan v krátkej verzii, tak viete ako vyzerá predok Allspace. Aj tu sú v ponuke dve línie vizáže a okrem klasickej elegantnej bude v ponuke aj drsnejšia športová R-Line s výraznejšími tvarmi. Ku Tiguanu Allspace sa viaže jeden zaujímavý fakt. Kým u nás je jeho podiel na predaji Tiguanu 30 percent, celosvetovo to je až 55 percent. Je to z dôvodu, že v niektorých krajinách krátky Tiguan jednoducho nie je dostupný.

Z doterajších predajov a štruktúry prvkov Tiguanu Allspace sa dá vyčítať, že s najväčšou pravdepodobnosťou stretnete biely naftový Highline s automatom a pohonom všetkých kolies 4Motion. Ale poďme na to, čo sa zmenilo, aj keď tieto štatistiky celkom predurčujú o aké autá bude záujem.

Inovovaný Tiguan Allspace dostal, podobne ako krátka verzia, nový predok s novou maskou a úplne novými svetlami s technológiou IQ.Light. K nim sa prípaja aj osvetlená lišta v maske chladiča. V zadnej časti sa tiež trochu zmenil nárazník a vo vyšších stupňoch výbavy bude mať odrazku červenej farby po celej šírke. Nové sú aj zadné svetlá s LEDkami a za príplatok aj s animovanými dynamickými smerovkami.

Rovnako veľké zmeny prebehli aj vo vnútri. Nová dotyková klimatizácia je znova ako v krátkom Tiguane a nemá haptickú odozvu. Dotykové tlačidlá na volante ju však majú a viete, že ste niečo stlačili, lebo cítite jemnú vibráciu. Informačno-zábavný systém je pripojený, čím dokáže nielen prijímať digitálne vysielanie rádiostaníc, ale tiež dokáže rýchlejšie spracúvať dopravné informácie počas cesty. Samozrejmosťou je bezdrôtové zrkadlenie smartfónov.

Výhodou Allspace, oproti klasicky dlhému Tiguanu, je možnosť zvoliť sedemsedadlovú konfiguráciu. Stredný rad sedadiel sa naviac dá posúvať až o 18 centimetrov, čím buď favorizuje nohy tých, čo sedia v strede, alebo tých, čo sedia vzadu. Sedem sedadiel však nie je v základnom prevedení, dve kufrové sedadlá sú v príplatkovej výbave.

Ponuka motorov Tiguanu Allspace bude štartovať s 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). To bude zároveň jediný motor, ktorý bude kombinovateľný s manuálnou prevodovkou. Z benzínovej ponuky budú nasledovať dve verzie dvojlitra TSI. Slabšia ponúkne 140 kW (190 k) a výkonnejšia 180 kW (245 k). Automobilka stále zachová v ponuke aj naftové motory. Dvojliter bude mať dve výkonové verzie, slabšia ponúkne 110 kW (150 k) a výkonnejšia 147 kW (200 k). Naftové motory budú mať dvojité vstrekovanie AdBlue do dvoch samostatných katalyzátorov umiestnených za sebou.

Základná cena modernizovaného Tiguanu bude 32 490 eur. Základnom s pohonom všetkých kolies však bude verzia s motorom 2,0 TSI, s výkonom 140 kW (190 k) za 39 090 eur. Najvýkonnejší R-Line s pohonom všetkých kolies a výkonom 180 kW (245 k) bude v cenníku za 43 590 eur, čiže len o 400 eur lacnejšie ako najvýkonnejší dízel.

Volkswagen Polo

Polo už nie je základnou veľkosťou Volkswagenov, túto úlohu prevzal maličký up!. Hovoria o tom aj rozmery, ktoré sú okolo 4 metrov na dĺžku, ale hlavne vnútri ponúka nové Polo takmer toľko miesta ako predchádzajúci Golf. Pre Volskwagen je Polo stále veľmi dôležité, aj keď ho postupne z trhových pozícií vytláčajú crossovery T-Cross, T-Roc a onedlho príde aj Taigo.

Inovácia malému modelu prináša štandardné LED svetlá. Jasné, v príplatkoch je dokonca adaptívny systém IQ.Light. V tom prípade sú svetlá prepojené akousi svetelnou lištou v maske chladiča. Nový je aj predný nárazník s trochu iným tvarovaním a rovnaké zmeny nastali aj vzadu. Najviac však vidieť nové svetlá. Sú dvojdielne a zasahujú až do veka batožinového priestoru. Automobilka ponúkne aj verziu R-Line, ktorá sa bude líšiť najmä inými nárazníkmi s niečim pripomínajúcim 4 koncovky výfuku vzadu.

Vnútro malého modelu nebolo treba veľmi meniť. Do výbavy prišiel štandardný digitálny panel pred vodičom, pričom lepšie vybavené verzie môžu mať jeho Pro verziu. Ako pri iPhonoch. Ale tu Pro znamená viacero možností zobrazenia a konfigurácie. Nový bude aj volant, ktorý bude mať pre všetky verzie Pola tradičné tlačidlá. Všetky až na jednu. GTI bude odlišné, ale najskôr si povedzme o motoroch v štandardných Polách.

Kým všetky benzínové modely budú pre Slovensko produkované v Juhoafrickej republike, TGI na plyn bude prichádzať zo Španielska. TGI bude mať výhradne manuál a litrový motor s výkonom 66 kW (90 k). Litrové TSI na benzín zase ponúkne 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k). Slabšia alternatíva bude mať na výber medzi päťstupňovým manuálom a sedemstupňovým DSG, ale silnejšia bude štandardne s automatom.

Tou špecialitou bude stále GTI, verzia, ktorá má dvojnásobný objem motora ako akékoľvek iné nové Polo. Z dvojlitra so štyrmi valcami dostáva 152 kW (207 k) a aj vďaka sedemstupňovému automatu dokáže vyšprintovať na stovku za 6,5 sekundy. Inovovaná verzia prináša nové svetlá, nové nárazníky, ale tiež nové sedemnásťpalcové zliatinové disky. Za príplatok môžu byť osemnásťpalcové. A práve GTI bude jedinou možnosťou Pola dostať sa ku volantu s dotykovými tlačidlami s haptickou odozvou ako má aj Tiguan.

 


AUTOR: © Zoznam/Jozef Murárik

Komentáre k článku