19.11.2021

Nová Toyota bZ4x nemá pekné meno, ani úžasný dojazd, ale aspoň zdravý rozum

Toyota bZ4x a Subaru Solterra. Obe autá prichádzajú na novej e-TNGA platforme.

Obe sú výhradne elektrické a obe vyzerajú v podstate rovnako, len s inými znakmi. Toyota bZ4x - teda auto, ktoré má značke pomôcť posunúť sa ďalej - až za uhlíkovú neutralitu, prichádza. Neohúri ani dojazdom, ani výkonom, dokáže zaujať dizajnom, najmä však racionálnym prístupom ku všetkému, hádam aj k cene. 

bZ4x prichádza v dvoch verziách - s pohonom prednej a oboch náprav. Verzia FWD má 71,4 kWh batériu v podlahe, verzia AWD má 72,8 kWh - kde inde než v podlahe. Baterka je zaujímavá tým, že je po stranách vystužená pevnou oceľou a má pevný rám medzi jednotlivými sekciami s modulmi. To výrazne zvyšuje pevnosť celého auta, no tiež odolnosť batérie voči nárazu. 

Auto má s pohonom prednej nápravy odhadovaný dojazd do 402 km, predpokladom je, že ide o dojazd podľa EPA - čo by malo lepšie zodpovedať skutočnosti, než náš WLTP. Podobné by to mala mať aj verzia AWD. FWD má výkon 150 kW, výkon AWD s dvojicou motorov je 160 kW. Oba motory majú totožný maximálny výkon 80 kW. AWD má systém ovládania trakcie známy z modelov Subaru - X-Mode, takže aj v náročnejších podmienkach nebude mať veľký problém prejsť. Hmotnosť verzie FWD je tesne pod dvomi tonami a AWD má hmotnosť dve tony aj päť kilogramov. Nie je enormne ťažká a tak nepotrebuje ani enormné batérie. A tie sú navyše dobre chránené a keďže je to SUV, vie jazdiť aj v ľahkom teréne. Opisujem to tu akoby to bolo výnimočné? Veď to by SUV malo vedieť, no nie? Ej veru... 

Automobil ponúkne miesto pre štyroch až piatich cestujúcich. bZ4x je porovnateľné rozmermi s modelom RAV4, avšak je od neho o niečo dlhšie  a má aj väčší rázvor. Priestorová ponuka tak bude lepšia, no treba myslieť na obmedzenie spôsobené batériami v podlahe. Pri SUV však bude zanedbateľné. 

Auto má kopu výbavy, veľký dotykový displej, konektory USB-A a USB-C a má aj tepelné čerpadlo pre lepšiu odolnosť voči výkyvom počasia. Taktiež má systém Toyota Safety Sense 3.0, OTA aktualizácie a je na začiatku celého modelového portfólia s obdobnými názvami. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Toyota

Komentáre k článku