06.09.2021

FOTO: Nový Renault Mégane – kompaktné auto, významný elektromobil

Renault dnes predstavil úplne nový elektrický Megane.

Celým menom sa volá Megane E-TECH Electric a istý čas bude vyrábaný súbežne so spaľovacími verziami. Je to však budúcnosť. Budúcnosť modelového radu Megane i automobilky samotnej.

Vozidlo si zachováva kompaktné rozmery a na dĺžke 4,21 metra chce ponúknuť dostatok priestoru pre posádku. Jasne vidieť, že je auto opticky vyššie, pôsobí ako crossover, no priestor medzi podlahou kabíny a asfaltom vypĺňajú skôr batérie než svetlá výška. Dizajnérom sa ale podarilo mohutnejší podvozok dobre zakomponovať do celkového vizuálu a s pomocou overených fínt (ako napríklad čierny lem medzi kolesami) urobili z nevýhody takmer výhodu. Podstatou tohto riešenia je skutočnosť, že batérie majú na výšku len 11 cm, takže auto nevyzerá akoby sa snažilo jazdiť na nafukovačke. K zachovaniu proporcionality pomáha aj pekný rázvor s dĺžkou 2,7 metra, takisto celková výška iba 1,5 metra. Dizajn podčiarkujú veľké 18 až 20-palcové kolesá.

Motor vozidla je úplne nový, vyvinul sa v rámci Aliancie a spolupráci jednotlivých partnerov. Nový Renault Megane E-TECH Electric poskytuje vďaka novému pohonnému ústrojenstvu výkon až 160 kW a krútiaci moment 300 Nm. Tento variant umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 sekundy. Maximálna rýchlosť bude obmedzená na 160 km/h. K dispozícii sú štyri úrovne rekuperačného brzdenia. Základná verzia ponúkne 96 kW a 250 Nm. V oboch prípadoch ide o motor unikátny aj hmotnosťou (145 kg aj s prevodovkou). Je o 10% ľahší ako ten aktuálne osadený v modeli ZOE. Tak ako doteraz, aj odteraz Renault stavia na elektricky budený synchrónny motor (EESM) a nie na motor s permanentným magnetom. Tento motor nežiada drahé kovy a je lacnejší na výrobu, čo pomôže udržať cenu auta v zaujímavej hladine.

Nový Renault Megane E-TECH Electric ponúka dve kapacity batérií: 40 kWh s dojazdom 300 km a 60 kWh s dojazdom vyše 470 km (1624 kg). Na batérie sa poskytuje záruka 8 rokov. Renault Megane E-TECH Electric je kompatibilný so všetkými dobíjacími infraštruktúrami so striedavým prúdom. Avšak iba verzie s väčšou batériou budú mať k dispozícii aj rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom. Jeho maximálny výkon bude 130 kW. Tak ako zvyčajne, aj v prípade elektrického modelu Megane budú nižšie verzie batérií spojené so slabšími motormi. Avšak v prípade firemných zákazníkov bude mať Megane verziu s väčšou kapacitou batérie avšak s nižším výkonom motora. Najnižšia výbava batérie a výkonu motora s názvom Standard Charge (privátny zákazník) bude mať nabíjanie s výkonom max. 7 kW. Vyššia verzia max 22 kW. Až všetky verzie EV60 idú na rýchlonabíjačky. 

Vďaka platforme CMF-EV využíva Renault Megane E-TECH Electric jej benefity k dosiahnutiu solídneho pomeru veľkosti a priestoru. Napriek menším celkovým rozmerom ponúka Megane Electric vnútorný priestor podobný ako Megane so spaľovacím motorom.

V interiéri sa dizajnéri automobilu inšpirovali nábytkom a využili najmä recyklované materiály. Palubná doska je potiahnutá textilom, v najvyššej triede umelou kožou. Sedadlá sú rovnako vyrobené z recyklovaných materiálov.

V tlačovej správe možno nájsť aj zaujímavé údaje o celkovej veľkosti zobrazovacej plochy. A síce digitálny prístrojový štít má veľkosť 321 cm2, centrálny displej až 452 cm2. V jednom aj druhom prípade ide o ozaj veľké displeje, ktorých devízou je aj množstvo pixelov a najmä obsah, ktorý zobrazujú. Ide o úplne nový multimediálny systém OpenR Link. Ide o softvér založený na Android Automotive OS, takže systém ponúka všetky aplikácie spoločnosti Google a skutočne hĺbkovú integráciu smartfónu i aktualizácie na diaľku.

Aby bol zážitok z možností infotainmentu intenzívnejší, v najvyšších výbavách je tu audiosystém od Harman Kardon s výkonom 410 W. To by ale nebolo nič v prípade, ak by auto nemalo odhlučnenie v štýle „kokónu“ a to má, takže hudbu i ticho na palube si zákazník bude môcť užiť naozaj dôkladne.

Megane E-TECH Electric je vybavený osvetlením „LIVING native“, čo znamená, že ožije, keď sa k nemu vodič priblíži. Má automatické kľučky dverí, ktoré sa vysunú akonáhle sa vodič priblíži alebo hneď, keď sa vozidlo odomkne.

Vozidlo si môžu zákazníci objednať už od februára 2022, predaj nového vozidla bude spustený od marca 2022.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku