23.08.2021

FOTO: Sériový Nissan Z vyzerá ako koncept. Má to háčik

A ten háčik sa volá absencia na trhoch EÚ. Nissan si takýto luxus nemôže dovoliť.

 

Auto by mu podstatne sťažilo situáciu s emisnými normami a tak zostávajú (zatiaľ a asi navždy) Európanom oči pre plač. Ale keď slzné kanáliky prestanú produkovať slanú tekutinu, pozrite si nové auto v bohatej galérii. Vyzerá obdivuhodne pekne a nielen „na Nissan.“

Poďme ale k tomu najzaujímavejšiemu. K parametrom. Nepochybne je auto pekné, no časť jeho krásy ide na vrub odkazom na staršie „Z“ modely. Nové Z už nenesie číselné označenie. Čísel Podkapotou má ale až-až. Maximálny výkon prepĺňaného šesťvalca V6 prekonáva hranicu 400 koní. Maximálny krútiaci moment je 474 Nm. A cena na americkom trhu štartuje na úrovni 40 000 dolárov.

Motor je možné spojiť so šesťstupňovou manuálnou, alebo 9-stupňovou automatickou prevodovkou s pádlami pod volantom. Auto má poháňanú zadnú nápravu, motor je vpredu a disponuje aktívnymi prvkami aerodynamiky, avšak bez (infantilných) veľkých krídel a bodykitu.

Vozidlo pritom nie je postavené takpovediac na „zelenej lúke“. Nissan pre jeho základy použil platformu verzie 370Z. Akurát ju kompletne prepracoval, použil nové materiály, zlepšil jej výbavu. Výsledkom je dramaticky tuhšie vozidlo s údajnou „ľahkosťou“ v rukách vďaka špeciálne ladenému riadeniu. Nissan nezverejnil hmotnosť auta. Tej by mala výmena materiálov (najmä hliník a vysokopevnostné ocele) pomôcť v smere dole, no naopak prísnejšie bezpečnostné štandardy spolu s bohatou výbavou a najmä novým motorom môžu hrať v hmotnostný neprospech. Čo vzíde z tejto komplikovanej rovnice zostáva nateraz otázne, predpokladom je, že ak by bol pokles hmotnosti dramatický, automobilka by sa o čísla podelila. O čo sa však podelila je fakt, že zrýchlenie z 0 na 96 km/h by malo byť lepšie o 15%. Hor sa po kalkulačky, nech je zábava. Mne to vychádza na čas niekde okolo 4,4 sekundy. Vám?

No a o 13% by sa mali zlepšiť „G-čka“ ktoré auto utiahne v zákrutách. Na záver už len pár nepodstatných informácií: áno, auto bude mať aj asistenčné systémy, aj nejakú tú konektivitu aj volant, sedadlá...

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Nissan

Komentáre k článku