27.07.2021

FOTO: VW Atlas Cross Sport GT - ďalší dôkaz, že Atlas môžeme Američanom závidieť

V ostatnej dobe sme my v Európe nemali veľmi čo závidieť Američanom. Píšem samozrejme o modelovom portfóliu značky Volkswagen.

Avšak model Atlas obrátil misky váh práve v prospech USA. O ešte väčšiu závisť sa postaral model Atlas Cross, teda kupé odvodené od veľkého sedemmiestneho SUV. No a finálnym klincom do rakvi závisti je práve Atlas Cross Sport GT. Lebo vyzerá fenomenálne. 

Pár rokov dozadu vyzeralo modelové portfólio značky Volkswagen v USA ako výpredaj starých technológií z Európy. Nepochybne sme mohli túžiť po Tuaregu s atmosférickým motorom 3,6 VR6, avšak oveľa viac tam toho nemali a skôr Američania závideli nám v Európe. Volkswagen aj naďalej pokračuje v zdieľaní modelov pre obe strany veľkej mláky, avšak vyvíja aj samostatné modely nielen pre EÚ, aj pre USA. Atlas je samostatný model práve pre Ameriku. Inak, pôvodne vyrobený pre Čínu, ale to teraz nechajme tak... 

Atlas Cross je právom populárnym modelom značky v USA, v jeho športovej špecifikácii možno ešte viac. Je to ako urobiť z vody víno. Prijemné ale zároveň príjemne nudné veľkopriestorové SUV Európanov zaujalo najmä prítomnosťou motora 3,6 VR6, ktorý sa v USA teší naďalej obľube. Verzia Cross má ten motor tiež, a síce stratila priestorovú ponuku, dostala prekvapivo výrazný šmrnc. A verzia Cross Sport GT je ako víno, do ktorého ešte priliali za krčah šnapsu. 

Lebo spojenie s Európou je pri tomto aute naozaj silné. Najmä preto, lebo je to koncept s vnútornosťami z modelu Golf R. Veľké SUV má tak namiesto motora VR6 s osemstupňovým automatom motor 2,0 TSI s výkonom cez 300 koní spojený so športovou verziou prevodovky 7DSG a samozrejme so športovým pohonom všetkých kolies 4Motion (v novej generácii Golf R disponuje aj driftmódom). 

Atlas Cross Sport GT vznikol pri príležitosti príchodu modelov Golf GTI a Golf R na americký trh. S tým, že aj ten veľký maco Atlas môže byť pekne ostrý (keď má európske vnútornosti). 

Volkswagen sa pri tvorbe konceptu, ktorý by pokojne mohol preprásť do (mierne pokojnejšieho) sériového modelu, spojil s ambasádorom značky Jamiem Orrom. Ten na pôvodný model Premium R-Line pridal 22-palcové disky kolies od ABT, špecifické tlmiče, ktoré znížili svetlosť, no tiež 8-piestikové brzdy Tarox dopredu a postaral sa aj o výmenu motora a prevodovky. Výsledkom je koncept auta so štyrmi škrupinovými sedadlami v špecifickej európskej modrej farbe Eisvogelblau a s prekvapivo výrazným, no predsa príjemným šmrncom. 

Dizajn auta možno až predbieha "púhých" tristo koníkov Podkapotou. Nabudúce by mohli chlapci z USA použiť rovno dva motory 2,0 TSI, alebo rovno motor V8 z Audi... Ale aj takto upravený koncept bude mať kopu síl a zároveň dodáva náznak, že niečo také by sa pokojne aj mohlo stať. Sériovo. 

Brali by ste radšej Atlas s motorom 3,6 VR6, alebo práve športovo upravený Atlas Cross s motorom z Golfu R? 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku