27.04.2021

FOTO: Plnokrvný Hyundai Kona N je tu. 280 koní a rafinovaná prevodovka

Hyundai dnes celosvetovo predstavil novú vrcholnú verziu modelu Kona. N-ko má pohon predných kolies.

Hyundai Kona N prichádza s dvojlitrovým turbomotorom s výkonom 280 koní a s krútiacim momentom 392 Nm. Výkon posiela na predné kolesá výhradne cez 8-stupňovú dvojspojkovú (mokrú) prevodovku DCT, ktorá disponuje viacerými šikovnými riešeniami a fičúrami pre čo najlepší jazdecký zážitok. Auto má taktiež päticu jazdných režimov Eco, Normal, Sport, N, a Custom. Taktiež má NGS teda N Grin Shift systém pre dvadsaťsekundový overboost motora, pri ktorom výkon krátkodobo stúpne na 290 koní. Vodič si môže sám rozhodnúť kedy využije dodatočné kone na Kone. Po aktivácii musí počkať ďalších 40 sekúnd, aby mohol tento krátkodobý doping opäť použiť. Auto má elektricky ovládané tlmiče pre ešte ostrejšiu jazdu, vzadu má multilink, má 19-palcové kované disky kolies, má športové pneu Pirelli P Zero, má N bodykit, kožu na volante brániacu šmýkaniu sa rúk v prípade potenia, športové sedadlá a zároveň všetkú praktickosť malého crossovera s kufrom s objemom 392 litrov. 

Dvojspojková prevodovka môže napríklad vypnúť režim "creep" teda zakrádania sa po uvoľnení brzdového pedálu. To sa hodí najmä na okruhoch, keď vodič nemusí po jazde zapekať brzdy a môže auto nechať odstavené naštartované. Prevodovka má tiež režim NPS, pri ktorom doslova strieľa do výfuku a radí extrémne rýchlo. Režim sa aktivuje v Sporte alebo v Custom móde a jedine pri zatlačení plynového pedála na viac ako 90%. 

Pritom ale má auto aj klapky vo výfukoch a ešte aj vylepšovač zvuku v kabíne tak, aby mala posádka čo najlepší zážitok z jazdy. Súčasťou prevodovky je aj režim Launch Control. S ním v najostrejšom móde dokáže Kona zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. 

To ale nie je všetko... Auto má popri všetkom spevnený skelet dodatočnými zvarmi pre čo najlepšie správanie sa v zákrutách. Má tiež poriadne brzdy a elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál medzi prednými kolesami. Pritom je možné úplne ale že úplne vypnúť ESC, tak aby si na okruhu vodič užil maximálne schopnosti vozidla bez zásahu elektronických pomocníkov vrátane jazdy v pruhoch, či head up displeja. Pozrite si foto v galérii. 

Tých má pritom Kona N plné priehrštie podobne ako štandardné verzie. 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: hyundai

Komentáre k článku