14.04.2021

Vynovený Kodiaq pristál na Slovensku: Bol som ho pozrieť

Novinka mala len včera svetovú premiéru a už dnes si ju slovenskí novinári mohli „ohmatať“.

Kodiaq bol prvým krokom v obsadení segmentu SUV vozidlami značky Škoda. Yeti odišiel do večných lovíšť a nové auto sa z vozidla kategórie – skladový zlepenec posunulo na modernú platformu MQB.

Auto dostalo vynovenú prednú masku, nové svetlá s technológiou Matrix LED a aj nový infotainment. Nový je tiež digitálny prístrojový štít, ktorý u Kouďáka doteraz absentoval a celkom nová je verzia RS. Namiesto nafty tankuje benzín.

Osviežený Kodiaq sa začne predávať od júla 2021, od začiatku budú k dispozícii výbavy Active, Ambition, Style, no tiež LK, Sportline a RS.

Práve verzia Sportline dopadla z kamióna rovno na štyri kolesá v Bratislave. Sportline, červená a k tomu silný motor, to sú overené metódy a teraz to platí tiež. Pri Sportline je však facelift badateľný azda najmenej. Sportline novú mriežku chladiča maskuje čiernym vyhotovením, zatiaľ čo verzie Active, Ambition a Style veria hliníkovému finišu.

Po prvý raz má veľké SUV českého automobilového výrobcu štandardne LED svetlomety a na želanie svetlomety Full-LED-Matrix. Nové disky z ľahkej zliatiny s rozmerom 20 palcov zvýrazňujú dynamický vzhľad. Špeciálne aerodynamicky optimalizované disky, nové nárazníky vpredu a vzadu, ako aj nový lesklý čierny zadný spojler s bočnými finletmi vedľa zadného okna znižujú odpor vzduchu. Kodiaq RS má teraz vlastný, špecifický predný nárazník s dynamickým dizajnom.

S novými dekoračnými lištami, dodatočnými kontrastnými stehmi a rozšírenými funkciami LED ambientného osvetlenia osviežila značka Škoda vzhľad interiéru. Po prvý raz sú pre veľké SUV k dispozícii elektricky nastaviteľné ergonomické sedadlá s poťahom z perforovanej kože, ventiláciou a masážnou funkciou. Voliteľné eko-sedadlá pre výbavu Ambition a Style majú kvalitné poťahy z recyklovaných materiálov a bez materiálov živočíšneho pôvodu. Voliteľný CANTON Soundsystem má okrem centrálneho reproduktora v prístrojovom paneli a subwoofera v batožinovom priestore teraz 10 namiesto doterajších ôsmich reproduktorov.

Na želanie je k dispozícii digitálny združený prístroj Virtual Cockpit s uhlopriečkou 26 cm (10,25 palca) a štyrmi rozličnými zobrazeniami, Kodiaq RS ho má sériovo. Pri RS a Sportline je na výber ďalšie športové zobrazenie displeja. Portfólio asistenčných systémov teraz zahŕňa aj rozšírenú proaktívnu ochranu posádky, ktorá vďaka prídavným radarovým senzorom vzadu reaguje aj na hroziaci náraz iného vozidla zozadu.

Škoda Kodiaq má aktualizované systémy infotainmentu s prijímačom digitálneho rozhlasového vysielania DAB+, digitálnou hlasovou asistentkou Laura a rozsiahlymi online funkciami až po web-rádio. Tri systémy Bolero, Amundsen a Columbus pochádzajú z tretej generácia modulárnej stavebnice infotainmentu koncernu Volkswagen a vďaka integrovanej karte eSIM sú permanentne online. 

Motory modelu Škoda Kodiaq pochádzajú z novej generácie EVO. Dva naftové a tri benzínové motory pokrývajú výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do  180 kW (245 k). Obidva naftové motory majú vďaka systému čistenia výfukových plynov „Twindosing“ až o 80 percent nižšie emisie oxidov dusíka (NOx) ako predchádzajúce motory. Benzínový motor 2.0 TSI modelu Kodiaq RS je po prvý raz použitý vo veľkom SUV značky Škoda. Základný agregát 1.5 TSI sa ako jediný montuje s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a výlučne v kombinácii s pohonom predných kolies. Pri všetkých ostatných motoroch je štandardom 7-stupňová prevodovka DSG a od výkonu 140 kW (190 k) aj pohon všetkých kolies.

Zdá sa tak, že si automobil zatiaľ vystačí bez zástrčkového hybridu, no myslím, že na plug-in hybrid nebude treba čakať dlho. Viac fotografií, vrátane ďalších verzií, nájdete v galérii. 


AUTOR: © Zoznam/Ján Hargaš
ZDROJ: Škoda

Komentáre k článku