2021-03-31 15:25:00
Kia EV6
Kia EV6
Zdroj: Kia

KIA EV6: Kia chcela postaviť nový crossover, vznikol jej elektrický superšport

Kia EV6 je prvým elektromobilom značky postaveným na novej elektrickej platforme. 

 

Nová Kia EV6 prináša na trh s crossovermi SUV dlhý dojazd, výkon bez emisií, veľmi rýchle nabíjanie pri napätí 800 V a osobitý štýl. Model EV6 je prvým vozidlom spoločnosti Kia, ktoré je postavené na báze jej novej špecializovanej platformy pre plne elektrické vozidlá (BEV= battery electric vehicle).

Tento crossover je prvým špecializovaným vozidlom BEV na trhu, ktoré značka Kia koncipovala podľa svojej novej filozofie dizajnu v znení „Zjednotenie protikladov“. Prináša dizajn elektrického vozidla zameraný na budúcnosť, ktorý charakterizujú technologické detaily. Poháňa ho výlučne elektrická energia a ponúka na výber niekoľko pohonných jednotiek s nulovými emisiami a dlhým dojazdom. Schopnosť nabíjania pri napätí 800 V zaisťuje, že model EV6 sa dokáže nabiť z 10 na 80 percent kapacity akumulátora už za 18 minút. Verzia GT dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 260 km/h.

Model EV6 je prvým špecializovaným elektrickým vozidlom, ktoré spoločnosť Kia vyrobila na úplne novej elektrickej modulárnej platformy E-GMP. Predstavuje prvú fázu jej prechodu do novej éry elektrifikácie pod novým sloganom značky „Pohyb, ktorý inšpiruje“. Znamená tiež začiatok jej strednodobej až dlhodobej stratégie pre plne elektrické vozidlá (BEV), plug-in hybridné vozidlá (PHEV) a hybridné elektrické vozidlá (HEV), ktoré majú do roku 2030 tvoriť 40 percent všetkých predaných vozidiel Kia, pričom cieľom spoločnosti je predať ročne 1,6 milióna kusov týchto ekologických vozidiel. V rámci tohto zámeru chce Kia do roku 2030 zvýšiť predaj vozidiel BEV na 880-tisíc kusov a stať sa najlepším predajcom na svete. Model EV6 je prvým z 11 nových modelov BEV, ktoré chce značka uviesť na trh do roku 2026 – sedem z nich bude postavených na platforme E-GMP a štyri elektrické deriváty budú založené na existujúcich modeloch.

Zdroj: Kia

Model EV6 sa bude vyrábať v Južnej Kórei a na vybraných svetových trhoch sa začne predávať v druhom polroku 2021. Na niektorých trhoch bude od 30. marca možné objednať vozidlo vopred.

Napriek kompaktným vonkajším rozmerom má model EV6 rázvor kolies 2 900 mm, ktorý vytvára v kabíne priestor podobný mnohým SUV strednej triedy. 

Model EV6 ponúka 520 litrov (VDA) batožinového priestoru, keď sú sedadlá v druhom rade vo vzpriamenej polohe. Ak sa tieto sedadlá sklopia, úložná kapacita sa zvýši približne na 1 300 litrov. Vozidlo má okrem toho aj predný batožinový priestor, ktorý poskytuje ďalších 52 litrov úložného priestoru pre modely s pohonom dvoch kolies (2WD) a 20 litrov pre modely s pohonom všetkých kolies (AWD).

Zdroj: Kia

Model EV6 ponúka záujemcom o kúpu možnosť výberu z viacerých plne elektrických konfigurácií pohonných jednotiek s nulovými emisiami, vrátane vysokonapäťového akumulátora pre dlhý dojazd (77,4 kWh) a štandardný dojazd (58,0 kWh). Model EV6 GT-line je v ponuke s oboma typmi akumulátora, teda pre dlhý aj štandardný dojazd, zatiaľ čo verzia EV6 GT je vybavená iba akumulátorom pre dlhý dojazd. Je prvým elektrickým vozidlom značky Kia, ktoré bude v ponuke s možnosťou pohonu dvoch kolies (2WD) alebo všetkých kolies (AWD).

Model EV6 s pohonom 2WD s kapacitou 77,4 kWh dokáže prejsť viac ako 510 kilometrov na jedno nabitie v kombinovanom cykle WLTP. Model EV6 s maximálnym krútiacim momentom 605 Nm, ktorý je dostupný vo verzii s pohonom AWD, zrýchli z nuly na 100 km/h už za 5,2 sekundy. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh je kombinovaný s elektromotorom s výkonom 168 kW (229 k), ktorý poháňa zadné kolesá; v prípade modelov s pohonom AWD sú to dva elektromotory spolu s výkonom 239 kW (325 k), ktoré poháňajú predné a zadné kolesá.

Zdroj: Kia

Model EV6 s akumulátorom s kapacitou 58,0 kWh zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy a dodá 605 Nm maximálneho krútiaceho momentu, ktorý je dostupný vo verzii s pohonom AWD. Akumulátor s kapacitou 58,0 kWh je kombinovaný s elektromotorom s výkonom 125 kW, ktorý poháňa zadné kolesá; v prípade modelov s pohonom AWD sú to dva elektromotory s výkonom 173 kW (235 k), ktoré poháňajú predné a zadné kolesá.

Model EV6 GT je vybavený dvoma elektromotormi s výkonom 430 kW a posúva elektrický výkon na novú úroveň. Verzia AWD GT s maximálnym krútiacim momentom 740 Nm zrýchli z nuly na 100 km/h za závratných 3,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 260 km/h (predbežné ciele vývoja). Vďaka softvéru elektronického samosvorného diferenciálu, ktorý je pridaný iba do verzie EV6 GT, si môžu vodiči vychutnať sebaisté ovládanie s dynamickou jazdou a skvelou ovládateľnosťou za každých podmienok.

Zdroj: Kia

Model EV6 ponúka možnosť nabíjania pri napätí 800 V a 400 V, ktoré nevyžaduje žiadne ďalšie komponenty ani adaptéry. Vozidlo je schopné nabiť sa z 10 na 80 percent kapacity už za 18 minút pri použití vysokorýchlostného nabíjania. Doplniť dojazd na 100 km dokáže za menej ako 4,5 minúty pri spojení s pohonom 2WD a akumulátorom s kapacitou 77,4 kWh.

Nabíjací systém vozidla je flexibilnejší než v predchádzajúcich generáciách vozidiel BEV vďaka integrovanej riadiacej jednotke nabíjania (ICCU). Jednotka ICCU umožňuje novú funkciu zaťaženia vozidla (V2L), ktorá je schopná vybíjať energiu z akumulátora vozidla. Funkcia V2L dokáže dodať až 3,6 kW energie a je schopná súbežne napájať napríklad televízor s uhlopriečkou 55 palcov a klimatizáciu viac ako 24 hodín. Systém dokáže v prípade potreby nabiť aj ďalšie elektrické vozidlo.

Ak v akumulátore zostane viac ako 35 % energie, Kia EV6 dokáže ťahať predmety s hmotnosťou až 1 600 kg. Vďaka funkcii V2L si môžu majitelia tohto modelu vziať so sebou všetko, čo potrebujú, a vyraziť s priateľmi a rodinou za dobrodružstvom – a to všetko pri nulových emisiách.

Model EV6 je vybavený technológiami na rekuperáciu energie, ktoré zaisťujú maximálne predĺženie dojazdu. Patrí sem energeticky účinné tepelné čerpadlo najnovšej generácie spoločnosti Kia, ktoré odvádza odpadové teplo z chladiacej sústavy vozidla. Tým sa zabezpečí, že aj pri teplote mínus sedem stupňov Celzia dokáže vozidlo dosiahnuť 80 % dojazdu, ktorý by bol inak možný pri teplote 25 stupňov Celzia.

Zdroj: Kia

Vozidlo tiež disponuje najnovšou generáciou systému inteligentného rekuperačného brzdenia od spoločnosti Kia. Ovláda sa pomocou radiacich páčok za volantom, aby mohol vodič rýchlo a ľahko spomaliť vozidlo a rekuperovať kinetickú energiu, keď potrebuje maximálne predĺžiť dojazd a zvýšiť účinnosť. Vodiči si môžu v závislosti od požadovanej úrovne rekuperácie energie vybrať zo šiestich úrovní rekuperačného brzdenia: žiadna, 1 až 3, „i-PEDAL“ alebo automatický režim. V jazdnom režime „i-PEDAL“ môže vozidlo zozbierať maximálne množstvo energie z bŕzd a vodič môže vozidlo jemne zastaviť bez toho, aby musel zošliapnuť brzdový pedál.

V modeli EV6 sa predstavuje súprava technológií, ktoré zvyšujú bezpečnosť a rozširujú možnosti pripojenia a informačno-zábavných funkcií. Sú navrhnuté tak, aby uľahčovali cestovanie, zbavovali ho stresu a zvyšovali jeho bezpečnosť.

Zdroj: Kia

Špičkový informačno-zábavný systém obsahuje dve 12-palcové obrazovky. Zakrivené displeje použité v modeli EV6 majú tenkovrstvové panely, ktoré využívajú novú štruktúru a pokročilú technológiu na zníženie dopadu svetla. Združený prístrojový panel a informačno-zábavný systém sú spojené, ako keby boli obalené okolo jedného tela zosilneným sklom. Toto usporiadanie sa tiahne od volantu až do stredu vozidla a zobrazuje digitálny združený prístrojový panel pred vodičom a informačno-zábavný systém nad stredovou konzolou.

Model EV6 je vybavený aj head-up displejom s rozšírenou realitou (AR), ktorý premieta informácie o jazde na čelné sklo v zornom poli vodiča. Systém zobrazuje upozornenia pokročilého asistenčného systému, údaje o rýchlosti vozidla a podrobné navigačné pokyny.

Zdroj: Kia

K dispozícii je aj výkonný audiosystém s priestorovým zvukom Meridian® so sústavou 14 reproduktorov, ktorý poskytuje vskutku pohlcujúci zážitok z počúvania a v elektrickom vozidle Kia sa objavuje vôbec po prvý raz. Audiosystém navrhli odborníci zo spoločnosti Meridian, priekopníka v oblasti zvukových technológií a obsahuje viacero technológií digitálneho spracovania zvuku (DSP) z vlastnej vývojovej dielne tejto britskej značky. Do modelu EV6 je integrovaná základná filozofia zvuku spoločnosti Meridian a umožňuje zákazníkom vychutnať si prirodzený, realistický a autentický zvuk na cestách.

Sústava reproduktorov ponúka novú funkciu aktívneho zvukového dizajnu ASD od spoločnosti Kia, ktorá poskytuje vodičom zvukovú spätnú väzbu o rýchlosti, ktorou sa pohybuje vozidlo, a ovláda sa prostredníctvom používateľského rozhrania.

Model EV6 poskytuje prvotriednu úroveň bezpečnosti a pohodlia vďaka rozšírenej ponuke pokročilých asistenčných systémov (ADAS). 

Zdroj: Kia

Systém bezpečného vystupovania z vozidla (SEA) pomáha cestujúcim pri vystupovaní z vozidla EV6 vyhnúť sa zrážke s iným vozidlom prichádzajúcim zozadu. Keď cestujúci otvorí dvere, aby po zastavení vozidla vystúpil, systém ho upozorní, ak zaznamená, že sa zozadu blíži iné vozidlo. Systém SEA tiež zabezpečuje, aby zadné dvere zostali zatvorené, pomocou elektronickej detskej poistky.

Asistent sledovania jazdného pruhu (LFA) pomáha udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu. Počas jazdy je možné funkciu LFA zapnúť a vypnúť stlačením tlačidla.

Asistenčný systém pre jazdu po diaľnici HDA 2 pomáha udržiavať nastavenú vzdialenosť a rýchlosť od vozidla vpredu pri jazde po diaľnici a zároveň udržiava vozidlo uprostred jazdného pruhu, a to aj pri prejazde zákrutami. V prípade, že susedné vozidlo ide v príliš tesnej blízkosti, systém HDA 2 upraví dráhu vozidla EV6 tak, aby zabránil možnému riziku zrážky. Pokiaľ má vodič ruky na volante a vozidlo ide rýchlosťou nad určitou hranicou, použitím smerových svetiel sa vozidlo presunie do príslušného jazdného pruhu.

Diaľkový inteligentný parkovací asistent (RSPA) pomáha na diaľku zaparkovať vozidlo alebo vyjsť z parkovacieho miesta, pričom vodič sa nenachádza vo vozidle EV6 a obsluhuje ho zvonka.

Zdroj: Kia

 

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Kia

Komentáre k článku


Stream naživo