2021-03-13 15:10:00
Mercedes Triedy C 2021
Mercedes Triedy C 2021
Zdroj: Mercedes

Vychutnajte si nový Mercedes Triedy C vo VIDEU a v bohatej galérii

Všetky významné inovácie novej Triedy C nájdete v článku.

Nová Trieda C sa odhalila minulý mesiac. Nastal čas pozrieť sa na auto celkom zblízka. Vychutnajte si novú Triedu C ako na pohyblivých obrázkoch, tak v extrémne veľkej galérii. Kľúčové informácie nájdete v článku nižšie. 

Nová Trieda C je ako prvý klasický konštrukčný rad od značky Mercedes-Benz komplexne elektrifikovaná prostredníctvom pomocných hybridných pohonov so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom či prostredníctvom hybridných pohonov dobíjateľných zo siete. Vďaka mimoriadne efektívnemu systému akumulátorov dosahuje ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete elektrický dojazd na úrovni približne 100 kilometrov podľa WLTP. V tejto triede je to doposiaľ neprekonaná hranica. Medzi technické vylepšenia patria prvky príplatkovej výbavy, ako svetlomety DIGITAL LIGHT a riadenie zadnej nápravy. Sedan a kombi oslávia spoločne svoju premiéru, objednať ich bude možné od 30. marca a k autorizovaným partnerom sa dostanú v lete 2021.

Vďaka kombinácii krátkeho predného previsu, dlhého rázvoru a zadného previsu má nová Trieda C dynamické proporcie aj bez pohybu. Túto túžbu vyraziť vpred podčiarkuje športová kapota motora s prelismi. Čelné sklo a priestor pre cestujúcich boli posunuté dozadu – „cab-backward-design“ je odborný termín označujúci túto klasickú proporciu. Interiér preberá opticky atraktívne prvky z novej Triedy S, pričom pridáva aj športové akcenty.

Optickú športovosť podčiarkuje široký rozchod kolies a kolesá presahujúce smerom von (vo formáte 17 až 19 palcov) s moderným dizajnom.

Zdroj: Mercedes

Prístrojová doska je rozdelená na hornú a dolnú časť: na profil krídla s novými, sploštenými a okrúhlymi ventilačnými dýzami, ktoré pripomínajú motorové gondoly lietadla a na opulentný dekoratívny panel. Prístrojová doska a centrálny displej sú natočené o šesť stupňov na vodiča.

Priestor vodiča sa vyznačuje LCD obrazovkou s vysokým rozlíšením. Stojí voľne a pôsobí tak, akoby sa vznášala pred profilom krídla a dekoratívnym panelom. Displej vodiča sa tým odlišuje od tradičných kokpitov s klasickými okrúhlymi prístrojmi. Zákazníci si môžu vybrať medzi 10,25-palcovým (26,0 cm) a 12,3-palcovým (31,2 cm) vyhotovením.

Centrálny displej disponuje v sériovej výbave uhlopriečkou 9,5-palca (24,1 cm). Na želanie sa dodáva väčšia verzia s uhlopriečkou 11,9-palca, resp. 30,2 cm.

Vzhľad obrazoviek si možno individuálne prispôsobiť prostredníctvom troch štýlov zobrazovania (Decentný, Športový, Klasický) a troch režimov (Navigácia, Asistencia, Servis). V prípade „Športového“ režimu dominuje červená farba a centrálny otáčkomer je stvárnený dynamicky. V závislosti od línií výbavy disponuje nová Trieda C v rámci sériovej výbavy náladovým osvetlením so svetlovodným prvkom.

Zdroj: Mercedes

V Triede C je k dispozícii prístrojová doska potiahnutá koženkou s líniami bokov so vzhľadom kože napa (mimoriadna výbava, sériová výbava v prípade línie výbavy AMG Line). Výber ozdobných prvkov ukazuje inovatívne povrchy. Medzi ne patria nové interpretácie dýh s otvorenými pórmi v hnedých odtieňoch, ako aj čierna dyha s otvorenými pórmi, ktorá je potiahnutá jemnými ozdobnými vložkami z pravého hliníka, ktoré kopírujú tvar drevenej dyhy.

Hlasový asistent „Hey Mercedes“ je schopnejší viesť dialógy a učiť sa tým, že sa aktivujú onlinové služby v aplikácii Mercedes me. Určité úkony možno vyvolať aj bez aktivačného pojmu „Hey Mercedes“. Jedným takýmto úkonom je napríklad prijatie telefónneho hovoru. „Hey Mercedes" vysvetľuje po vyslovení „Nápoveda“ aj funkcie vozidla a pomáha aj vtedy, keď si chcete prepojiť chytrý telefón cez Bluetooth alebo keď hľadáte lekárničku. „Hey Mercedes“ dokonca rozpozná cestujúcich podľa hlasu.

Zamkol som? Neistota sa rozplynie

Poznáte ten pocit, keď odchádzate z domu a nie ste si istí, či ste všetko zavreli a vypli? Nemusíte sa vracať. Spýtajte sa auta.

Pomocou funkcie systému MBUX Chytrá domácnosť sa teraz z Triedy C stáva mobilná ovládacia centrála domácnosti. Chytrá domácnosť totiž znamená, že WLAN, snímače a aktuátory sa starajú o to, aby bola domácnosť čoraz inteligentnejšia a komunikatívnejšia: teplotu, osvetlenie, rolety a elektrické zariadenia možno monitorovať a ovládať na diaľku. Hlásiče pohybu a okenné kontakty poskytujú informácie o želaných a nežiaducich návštevníkoch.

Zdroj: Mercedes

„Hey Mercedes, je teraz niekto u mňa doma?“ „Skontroloval som to. Posledný detekovaný pohyb bol v kuchyni pred hodinou.“ Takto by mohli v budúcnosti prebiehať dialógy prostredníctvom hlasového asistenta MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) medzi vodičom alebo pasažiermi Triedy C a chytrou domácnosťou používateľa. Pri uvedení vozidla na trh bude funkcia systému MBUX Chytrá domácnosť podporovať mnohé zariadenia dôležitých poskytovateľov chytrej domácnosti – s Bosch Smart Home a Samsung SmartThings boli už príslušné zmluvy uzatvorené (dostupnosť funkcie systému MBUX Chytrá domácnosť je závislá od konkrétneho trhu). Nasledovať budú ďalší poskytovatelia, ktorí budú neskôr zverejnení. Hneď od začiatku bude Hey Mercedes rozumieť dotazom a príkazom v štyroch jazykoch (nemčina, čínština, americká a britská angličtina). Osloviť bude možné lampy, zásuvky, termostaty, rolety a žalúzie, detektory pohybu, kontakty dvier alebo okien či snímače teploty. Dokáže zodpovedať teda aj na otázku: „Vypol som vlastne kúrenie?“ A v závislosti od informácií a termostatov nainštalovaných v domácnosti je k dispozícii aj možnosť zmeniť nastavenie: „Nastav teplotu v celom dome na 18 stupňov!“ Integrácia funkcie chytrá domácnosť do systému MBUX tak prispieva k znižovaniu spotreby energie v domácnosti. Komfort sa pritom zvyšuje, pretože kúrenie možno opäť zapnúť včas aj na diaľku.

Ako prvok mimoriadnej výbavy je k dispozícii video so zobrazením rozšírenej reality. Kamera sníma priestor pred vozidlom. Pohyblivé obrázky sa zobrazujú na centrálnom displeji. Okrem toho sa vo videoobraze zobrazujú objekty, informácie a označenia. Medzi ne patria napríklad dopravné značky, pokyny na odbočenie, odporúčania zmien jazdného pruhu a orientačné čísla. To môže výrazne uľahčiť navigáciu, najmä v meste.

Zdroj: Mercedes

Farebný projekčný displej je dostupný ako prvok mimoriadnej výbavy. Vodič vidí virtuálny obraz s veľkosťou 9 x 3 palce (približne 23 x 8 cm), ktorý sa vznáša nad kapotou motora vo vzdialenosti asi 4,5 m.

Skener odtlačkov prstov je umiestnený ergonomicky pod centrálnym displejom. Vďaka nemu sa môžu používatelia prihlásiť do systému MBUX rýchlo, bezpečne a komfortne. Osobné nastavenia a údaje, ako obľúbené položky, posledné ciele, predpovede založené na správaní, pracovné záznamy v kalendári alebo e-maily sú totiž chránené. Platby uskutočnené prostredníctvom služby Mercedes me sú taktiež vyhradené pre overených používateľov.

Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete s elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP)

Štvrtá generácia hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete bude nasledovať čoskoro po spustení predaja. Pri použití rovnakých základných motorov tu robí elektrifikácia ďalší veľký krok. S elektrickým pohonom s hnacím výkonom 95 kW (129 k) a čisto elektrickým dojazdom približne 100 kilometrov (WLTP) budú hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete Triedy C jazdiť v mnohých prípadoch a počas mnohých dní čisto elektricky bez použitia spaľovacieho motora. Ide o vysokomoderný štvorvalcový motor M 254 v dvojlitrovom variante. Celkový balík je nielen veľmi efektívny, ale aj rozhodne športový.

Nový vysokovoltový systém je kompaktnejší a výkonnejší. Počet vysokonapäťových rozhraní sa výrazne zmenšil. Integrácia výkonovej elektroniky do skrine prevodovky znižuje potrebný montážny priestor a zjednodušuje montáž v závode. Zvyšovanie systémového napätia navyše zvyšuje hnací výkon bez potreby väčších priemerov káblov.

Zdroj: Mercedes

Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora vo forme vnútorného rotora. Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 440 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Plný elektrický výkon je k dispozícii do rýchlosti 140 km/h, následne je jemne regulovaný.

Vysokovoltový (HV) akumulátor pochádza z vlastného vývoja spoločnosti Mercedes-Benz AG. Patrí do rodiny akumulátorov štvrtej generácie a je výsledkom konzekventného vývoja predchádzajúcej generácie. Pozostáva z 96 článkov umiestnených. Celková kapacita akumulátora je na úrovni 25,4 kWh. Výsledkom je výrazné zvýšenie dojazdu v rozmedzí približne 100 kilometrov. Vzhľadom na vysokú hustotu výkonu disponuje vysokovoltový akumulátor vnútorným chladením. Pomocou teplotného manažmentu možno regulovať prevádzkovú teplotu nezávisle od klimatizovania interiéru. Okrem trvalej prevádzky v horúcich a studených krajinách sa tým umožňuje aj rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom. Dokonca aj prázdny akumulátor možno úplne nabiť pomocou voliteľnej nabíjačky s jednosmerným prúdom s výkonom 55 kW približne za 30 minút. Na účely nabíjania domácim striedavým prúdom je súčasťou sériovej výbavy nabíjačka s výkonom 11 kW (v závislosti od trhu), ktorá slúži na trojfázové nabíjanie na nabíjacej skrinke.

Zdroj: Mercedes

Usporiadanie akumulátora vo vozidle prináša v porovnaní s predchodcom výhody v každodennom živote: v batožinovom priestore sa už nenachádza žiaden schod a zároveň je k dispozícii možnosť zväčšenia ložného priestoru. Obzvlášť zreteľný je pokrok, ktorý sa podaril dosiahnuť v prípade verzie kombi: dĺžka dna batožinového priestoru narástla o 63 mm na 1 043 mm. Vysoké debny s nápojmi možno bez problémov uložiť pod kazety plata a siete ložného priestoru, pretože výška batožinového priestoru narástla o 150 mm na 732 mm. Objem batožinového priestoru narástol vo vyhotovení kombi v porovnaní s predchodcom o 45 litrov na 360 litrov, pri sklopených zadných sedadlách až na 1 375 litrov (plus 40 l). Vzduchové pruženie a regulácia výšky vzadu sú súčasťou sériovej výbavy sedanu a kombi.

Ponuka motorizácií bez možnosti čisto elektrickej jazdy je opäť bohatá, no medzi štandardnými verziami nenájdete nič iné, než štvorvalce. Všetky sú elektrifikované. Motorizácie som bližšie opisoval v článku o Triede E a všetko významné nájdete tam. 

Ponuka sedanov a kombi (zážihové motory):

    C 180 C 200 C 200 4MATIC C 300 C 300 4MATIC
Zdvihový objem cm ³ 1496 1496 1496 1999 1999
Výkon kW/k 125/170 150/204 150/204 190/258 190/258
pri 1/min 5 500-6 100 5 800-6 100 5 800-6 100 5800 5800
Príd. výkon (zvýšenie výkonu) kW/k 15/20 15/20 15/20 15/20 15/20
Max. krútiaci moment Nm 250 300 300 400 400
pri 1/min 1 800-4 000 1 800-4 000 1 800-4 000 2 000-3 200 2 000-3 200
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu) Nm 200 200 200 200 200
Kombinovaná spotreba paliva[2] l/100 km 6,5-6,2 6,6-6,2 (6,7-6,3) 6,9-6,5 7,0-6,6 7,3-7,0
Kombinované emisie CO ₂[2] g/km 149-141 150-141 (153-143) 157-149 159-150 168-161
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 8.6 7,3 (7,5) 7.1 6 6
Maximálna rýchlosť km/h 231 246 (240) 241 250 250

A tu sú hodnoty spotreby podľa skúšobného postupu WLTP 

    C 180 C 200 C 200 4MATIC C 300 C 300 4MATIC
Kombinovaná spotreba paliva WLTP l/100 km 7,2-6,2 7,2-6,3 (7,4-6,5) 7,6-6,6 7,4-6,6 7,9-7,0
Kombinované emisie CO₂ WLTP g/km 163-141 163-143 (168-149) 172-151 169-150 180-160

Ponuka sedanov a kombi (dieselové motory):

    C 220 d C 300 d
Zdvihový objem cm³ 1992 1992
Výkon kW/k 147/200 195/265
pri 1/min 4200 4200
Príd. výkon (zvýšenie výkonu) kW/k 15/20 15/20
Max. krútiaci moment Nm 440 550
pri 1/min 1 800-2 800 1 800-2 200
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu) Nm 200 200
Kombinovaná spotreba paliva[2] l/100 km 5,2-5,0 (5,3-5,0) 5,3-5,0 (5,3-5,1)
Kombinované emisie CO₂[2] g/km 138-131 (140-133) 139-132 (141-134)
Zrýchlenie 0 – 100 km/h s 7,3 (7,4) 5,7 (5,8)
Maximálna rýchlosť km/h 245 (242) 250 (250)
       

A tu sú hodnoty spotreby podľa skúšobného postupu WLTP 

    C 220 d C 300 d
Kombinovaná spotreba paliva WLTP l/100 km 5,6-4,9 (5,8-5,1) 5,6-5,0 (5,8-5,1)
Kombinované emisie CO₂ WLTP g/km 148-130 (152-134) 148-131 (152-135)

AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku


Stream naživo