14.10.2020

Volkswagen Golf GTI Clubsport - čerstvý prírastok do veľkej rodiny je ešte ostrejší

Rodina športovo orientovaných hatchbackov sa rozrastá o žiaduceho člena. Clubsport GTI má všetkého viac.

Volkswagen dnes odhalil novú verziu svojho športového hatchbacku. Modelový rad Golf sa rozrastá o zatiaľ najostrejšiu verziu. Tak ako v minulej generácii, aj tu ide o pritvrdenú verziu štandardného GTI.

Clubsport je automobilkou označovaný ako vlajková loď modelov GTI. A treba uznať, že to nie je prehnané pomenovanie. Už len preto, lebo GTI nájdete hneď v troch základných verziách. Pravda, jedna sa volá GTD, druhá GTE, ale podstatu sme pochopili.

GTI Clubsport dostal ostrejšiu prednú masku s veľkými prieduchmi v štýle včelích plástov. Vzadu nájdeme difúzor, dve veľké koncovky výfukov, výrazné krídlo a po bokoch klasické nálepky. Ostré naladenie vozidla zvýrazňuje širší postoj, o 10 mm nižšia svetlosť (v porovnaní s GTI), no rovnako tak veľké 18palcové zliatinové disky a červené brzdové strmene. Vnútri okamžite zaujme volant s perforovanou kožou na úchope a skutočne masívnou obručou. No a potom športové sedadlá v prevedení s poťahom ArtVelours.

Clubsport má Podkapotou dvojlitrový turbomotor EA 888 evo4 s maximálnym výkonom 221 kW (300 k) dosiahne krútiaci moment 400 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za menej ako šesť sekúnd. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h.

Auto má výkonnejší motor vďaka zmenám v mapovaní, vďaka väčšiemu intercooleru a vďaka väčšiemu turbu. Má tiež ľahšie prevodové pomery v automatickej 7DSG prevodovke, elektromechanický samosvorný diferenciál medzi prednými kolesami, nové dielce na podvozku - nové ložiská tlmičov, odlišné pružiny, uchytenie kolies a ďalšie. Údajne je tiež auto výrazne rýchlejšie na jednom nemenovanom nemeckom okruhu, než klasické GTI a pre tento okruh má aj špeciálny jazdný profil.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku