24.09.2020

Ruské SUV Coupé od Renaultu naozaj prichádza do Európy. Cez Kóreu

Už je to viac ako rok, čo sa Renault Arkana dostal do predaja vo svojej materskej krajine.

 

Veru tak, Renault Arkana je ruský vynález. Ide o SUV Coupé skutočne pochádzajúce a vyrábané v Rusku. Práve tu vznikol nápad a práve tu prišlo k realizácii. Od začiatku sa šuškalo o tom, že by ruský vynález od Renaultu mohol prísť aj do Európskej Únie. Šum bol oprávnený nielen preto, lebo by si auto tohto karosárskeho štýlu určite našlo u nás uplatnenie, no šum bol spôsobený aj tým, že Renault s Európou naozaj počítal. Ibaže Arkanu nemohol priviesť hneď.

Pretože ruská Arkana je síce na prvý pohľad na vlas rovnaká ako táto európska, no prvý pohľad klame. Autá sú odlišné od základov. Kým Arkana pre ruský trh stojí na staršej platforme B0+, európska Arkana je na platforme najnovšej označenej ako CMF-B. Ruská Arkana zdieľa veľkú časť komponentov vrátane motorov a podvozku s Renaultom Duster a Renaultom Kaptur (väčší ako Captur a aj s 4x4). Nová platforma je tá istá, na ktorej stojí nové Clio a Captur. Toto je teda Captur v štýle SUV Coupe.

Zásadný rozdiel je v tom, že ruská Arkana má okrem klasických spaľovacích motorov k dispozícii aj pohon všetkých kolies. Európska Arkana túto fičúru obetovala v prospech najmodernejších elektrifikovaných motorizácií vrátane „Capturovského“ hybridu E-TECH.

No a aby to bolo úplne domotané, európska Arkana síce pochádza z Ruska, no vyrába sa v Južnej Kórei spolu so sesterským modelom Samsung XM3 v Busane.

Arkana príde v prvej polovici budúceho roka a to hneď s tromi elektrifikovanými motorizáciami. E-TECH hybrid doplnia 12 Voltové mildhybridné benzínové varianty Tce140 a TCE160. V oboch prípadoch mildhybridných verzií by malo ísť o autá vybavené výhradne dvojspojkovou EDC prevodovkou.

Arkana príde aj vo výbavovom stupni RS Line, ktorý podčiarkne jej športový dizajn. Auto bude podobne ako Captur vybavené najnovším systémom infotainmentu Easy Link a to aj s veľkým vertikálnym displejom. Na palube budú najnovšie asistenčné systémy i radiaca páka zvaná e-shifter. Auto ponúkne vzdušnú kabínu s veľkým batožinovým priestorom a dostatkom miesta nad hlavou i pred kolenami pre posádku na zadných sedadlách. Do kufra sa dostanete ľahko vďaka otváraniu v štýle liftbacku. Na fotkách ešte vidieť sklápanie zadných operadiel v pomere 4:2:4.

Najbližším konkurentom pre novú Arkanu bude nový Citroen C4, no podobne ako crossover od koncernu PSA, aj Arkana sa bude snažiť uchmatnúť zákazníkov poškuľujúcich po drahších SUV Coupé v prémiovej nižšej strednej triede. Viac informácií Renault zatiaľ nedodal, no zatiaľ môžem písať aspoň o údajoch ruskej Arkany, ktorá dozaista nie je výrazne iná. Arkana má na dĺžku 4545 mm, šírka je 1843 mm, výška je 1565 mm a rázvor je 2721 mm. Batožinový priestor má 508 litrov a svetlá výška je 208 mm.

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku