2020-06-17 10:30:00
Citroen C4 a eC4
Citroen C4 a eC4
Zdroj: Citroen

FOTO: Nový Citroen C4 – koniec kaktusom, prichádza crossover v štýle SUV Coupé

A prichádza nielen ako naftový a benzínový, ale aj ako čisto elektrický model.

Citroen včera ukázal svetu svoj nový automobil, ktorý vyplní dieru medzi kľúčovými modelmi. Nová generácia modelu C4 nemá nič spoločné s Kaktusom, ktorý sa ostatné roky snažil vyplniť dieru po staršej C4. Teraz je tu úplne nová C4-ka a to hneď aj ako elektromobil.

Nová C4 má karosériu kombinujúcu prvky SUV s hatchbackom a s Coupé. Vidieť to na vyššom postoji, na vyššej svetlej výške, kompaktných rozmeroch a zároveň na pozvoľne sa zvažujúcej streche končiacej v hornej tretine výšky karosérie krídlom. Dizajn nadväzuje ako na modely C3, C3 Aircross, tak na väčší C5 Aircross. Prináša nový svieži prístup a originalitu, ktorou sa modely značky už roky vyznačujú. Všimnite si nielen samotné krivky karosérie, ale aj neobvyklé zadné združené svetlomety a prednú masku so zreteľným X tiahnucim sa od znaku citroenu až k rozdeleným svetlometom. Tak ako C3, aj tu sú samostatné LED-ky na denné svietenie vo výške kapoty a združené svetlá vypĺňajú strany spomínaného X.

Zdroj: Citroen

Auto v porovnaní s C4 Cactus pôsobí hodnotnejšie a to ako zvonka, tak i zvnútra. Kabína viac ako na zábavné výstrelky vsádza na moderné prvky a jednoduché línie spojené v robustnosti typickej pre SUV modely. Záber na palubnú dosku ukazuje vystúpený displej infotainmentu, head-up displej pred vodičom, digitálny prístrojový štít, ale tiež dedikované ovládače vzduchotechniky v spodnej časti centrálnej oblasti palubnej dosky. Výduchy ventilácie a displej tvoria jeden vizuálny celok. Ďalej zaujme volant so sploštenou spodnou časťou a automatická prevodovka bez páky iba s drobným ovládačom na stredovom tuneli.

Citroen zatiaľ nič nepíše o technike a rozmeroch, keďže však pôjde o auto v nižšej strednej triede, ktoré sa zaradí pod C5 Aircross, očakávať možno celkovú dĺžku pod 4,5 metra.

Zdroj: Citroen

Podkapotou by sa mali objaviť dobre známe motorizácie a prevodovky. Gro by mali tvoriť benzínové trojvalce PureTech spojené s manuálnou šesťstupňovou, alebo automatickou prevodovkou EAT8 a naftové štvorvalce BlueHDi s objemom 1,5 litra s rovnakými prevodovkami.

Dôležitý je tiež elektrický variant s presným názvom ë-C4. Tipol by som si batériu s kapacitou cca 50 kWh a reálny dojazd okolo 300 km. Viac sa dozvieme 30. júna, keď bude mať všetky verzie C4 oficiálnu premiéru.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Citroen

Komentáre k článku


Stream naživo