03.06.2020

FOTO: BMW 4 Coupé – úplne nové kupé s dizajnom, ktorý rozdeľuje

Predná maska chladiča tohto vozidla šokuje. Je isté, že to je dôvod prečo ju kupé má.

Odvážne, nevšedné, zvláštne. Aj to sú slová, ktoré charakterizujú prednú časť práve predstaveného vozidla. Obrovské prieduchy siahajú takmer až po spodnú hranu nárazníka a podstatne menia vzhľad tohto modelu. Vertikálne rozšírené „ľadvinky“ so sieťovou mriežkou, ktorá doteraz patrila iba modelom M hovoria jasnou rečou. Auto potrebuje vzduch. Veľa vzduchu.

Pretože Podkapotou radu 4 sa nachádzajú najmodernejšie radové štvor a šesťvalcové motory, časť z nich už disponuje mild-hybridnou technológiou. Konkrétne všetky naftové a jeden benzínový.

Od začiatku predaja naplánovaného na október tohto roka budú v ponuke tri benzínové a jeden naftový motor. Začiatkom budúceho roka ponuku doplnia aj 6-valcové motory skrývajúce sa pod označením 430d a 440d xDrive. Druhý menovaný bude zároveň športovou M verziou podobne ako benzínovná M440i xDrive. Motorizácie tak začínajú na 420i, nasleduje 430i a 420. Druhé menované aj s pohonom xDrive. Už od základného modelu majú všetky verzie aktualizovanú 8-stupňovú prevodovku Steptronic, ktorá navyše ponúka v doplnkovej verzii M Sport aj pádla pod volantom, aj funkciu Sprint. Tá by mala dynamizovať pružné zrýchlenie pre ešte rýchlejšie reakcie v stredných otáčkach a pri predbiehacích manévroch.

Najvýkonnejší motor tak ponúkne 275 kW (374 k), pričom mu pomôže elektromotor s výkonom 8 kW (11 k) v okamihoch, keď to bude potrebovať. Či už pri potrebe okamžitého zrýchlenia, alebo pri vyrovnanej jazde, či pri prvých metroch rozbehu alebo pri režime plachtenia. Motor zároveň pozbiera energiu vynaloženú pri brzdení a doplní tak šťavu palubným systémom a zároveň následne pomôže motoru.

BMW 4 Coupé je novým prírastkom do segmentu prémiovej strednej triedy. Je nepochybné, že snaha šokovať má jasný cieľ – upozorniť na auto, zvýšiť sledovanosť a následne zvýšiť predaj. Nový model má však aj historický odkaz a veľké ľadvinky to dokazujú. Rad 4 stojí na základoch nového radu 3, no bol výrazne prepracovaný. Auto je o 21 milimetrov bližšie k vozovke už od základu. Rovnako tak základný podvozok prešiel úpravami geometrie, silentblokov a ďalších komponentov pre ešte športovejší jazdný zážitok. Rad 4 Coupé má nanovo vystuženú karosériu v prednej i zadnej časti pre ešte presnejšie jazdné vlastnosti v zákrutách. Stručne a skrátka – toto auto má ďaleko od dvojdverového radu 3. Má mať vlastný jazdný charakter. K dispozícii sú dve verzie podvozka. Štandardný aj M podvozok sa dodávajú s variabilným športovým riadením. Dostupné sú aj M adaptívne tlmiče a M Sport brzdy, ktorých strmene môžu byť lakované modro i červeno. Modely 440i a 440d majú v základnej výbave M plne variabilný elektronicky ovládaný diferenciál. Ten môžu zákazníci dostať aj do modelov 430i a 430d v kombinácii s M Sport podvozkom alebo s M Sport adaptívnymi tlmičmi.

Aby to bolo jasné pre BMW 4 sú dostupné balíky M Sport a M Sport Pro. Navyše možno pridať aj exteriérový balík M Sport Carbon pre dôrazne športový výzor vozidla. A nesmiem zabudnúť ani na M Performance Parts. Jednoducho tuning priamo od výrobcu. M Sport ponúka prvky ako extra široké otvory na nasávanie vzduchu v prednej časti a výrazne tvarovaný zadný nárazník, odpruženie M Sport, 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, plochy na opretie kolien na oboch stranách stredovej konzoly ako aj ďalšie špeciálne vytvorené prvky interiéru.  M Sport Pro pridáva 19-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin, 8-stupňovú prevodovku Steptronic Sport, zadný spojler, športový zvuk vstupujúci aj do interiéru a ozvučenie Harman Kardon.

Poďme ale ku kabíne. Tu nájdete najmodernejšie prvky výbavy a typický moderný BMW interiér s natočením ovládacích a zobrazovacích prvkov na vodiča. Auto dostalo aj nový head up displej, ktorého priemietacia veľkosť sa zvýšila o 70%. Novinkou je 3D rozšírená realita prístrojovom displeji s informáciami priamo od asistenčných systémov. Asistenti sú tiež nový a možno si ich množstvo zväčšiť cez balík Driving Assistant Professional. V základnej výbave sú Full Led svetlá, prikúpiť možno ich adaptívnych súrodencov s vysokým dosvitom LED Laser Light, ktoré dokážu meniť svetelný kužel podľa jazdnej situácie, premávky, zákrut a dosvietia až na diaľku 550 metrov.

Už štandardná výbava poskytuje 3-zónovú klimatizáciu a textilné poťahy sedadiel, ktoré možno zameniť za čalúnenie v kombinácii textil/Sensatec. Ďalšie možnosti voľby predstavujú kožené čalúnenie Vernasca, rozšírené kožené čalúnenie BMW Individual Merino či celokožené čalúnenie BMW Individual. Prvý raz sa v ponuke nachádzajú aj elektronicky nastaviteľné športové sedadlá a vyhrievané či odvetrávané sedadlá. V ponuke zoznamu prvkov dodávaných na želanie sa nachádzajú aj mimoriadne kvalitné interiérové obkladové lišty BMW Individual, palubná doska potiahnutá materiálom Sensatec či možnosť čalúnenia palubnej dosky kožou z ponuky BMW Individual.

Kupé myslí aj na praktickú stránku, veď zadné operadlá sú delené v pomere 40:20:40 a batožinový priestor ponúkne 440 dm3.

BMW radu 4 kupé je podstatne väčšie ako predchodca. Celková dĺžka je väčšia až o 128 milimetrov, takže teraz má 4768 mm, šírka je väčšia o 27 mm, teda 1852 mm a rázvor sa zväčšil o 41 mm na 2851 mm. Výška sa zväčšila o 6 mm na 1383 mm, to znamená, že auto je o 57 mm nižšie ako rad 3. Pritom sa zväčšila aj šírka rozchodu kolies. O 28 milimetrov vpredu a o 18 mm vzadu, takže auto má rozchod o 23 milimetrov väčší ako rad 3 sedan. Je teda jasné, kto sedí bližšie a širšie na vozovke.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku