2020-04-15 13:30:00
Mazda Vision Coupe
Mazda Vision Coupe
Zdroj: Mazda

Mazda 6 novej generácie: radový šesťvalec SkyX a pohon zadných kolies

Mazda to so šesťvalcom myslí vážne už nejaký čas. Až teraz sa ale začína hovoriť o modeli 6.

Pôvodne to vyzeralo ako veľké kupé, či gran coupé stojace až nad súčasnou šestkou. Nielen podľa Car and Driver to vyzerá, že novú platformu pre pozdĺžne uložený motor a pohon prioritne zadnej nápravy má dostať už budúca generácia Mazdy 6 a to o dva roky. Typický zástupca strednej triedy má vstúpiť do ozajstných prémiových vôd, akurát si má zachovať celkom lákavú cenovku a pekne tak podkúriť prémiovým výrobcom. A samozrejme podkurovať nebude len platformou, ale predovšetkým dizajnom a luxusnými prvkami výbavy, ktoré automobily značky majú už aj dnes. Lenže bez klasickej koncepcie skutočný vstup medzi prémiu nedosiahnete.

Zdroj: Mazda

Pri automobilke veľkosti Mazdy, pre ktorú môže byť jeden nesprávny krok doslova osudným tomu ale ťažko uveriť. Tu treba priliať pár detailov z automobilového biznisu – a síce Mazda sa čoraz viac a výraznejšie prepája s najväčšou automobilkou sveta – s Toyotou. Toyota postupne, pomaly ale o to dôkladnejšie vytvára akýsi japonský trojlístok veľkých značiek a to nielen s Mazdou, ale v súčasnosti najmä so Subaru. Keď tak máte partnera, ktorý dokáže turbulencie a riziko ustáť lepšie, pretože je výrazne väčší a silnejší, môžete využiť svoj potenciál lepšie. A pri Mazde a jej inžinieroch to platí do bodky. Navyše tu nejde len o slepý výstrel od boku ako v prípade Alfa Romeo, kde až teraz celý koncern FCA so šokom v tvári zisťuje, že by sa vlastne tá nová platforma Alfa Romeo mohla dať využiť aj inde... Šepká sa o technologickom prepojení medzi Mazdou a Lexusom. A práve nový radový benzínový šesťvalec s technológiou SkyX by mohol byť vhodným adeptom na nové srdcia viacerých modelov značky Lexus. Či už samostatne, alebo s toyoťáckou hybridnou technológiou, znie to ako pekne vydarená a výkonná kombinácia, no nie?

Zdroj: Mazda

Nuž ale späť k Mazde 6. Tá by mala nielenže získať vrcholnú motorizáciu v podobe radového benzínového šesťvalca s technológiou SkyactivX a s mild-hybridnou 48Voltovou architektúrou. Mala by mať výkon kulminujúci niekde na úrovni 350 koní a dizajn niekde v oblasti 2,5 roka starého konceptu Mazda Vision Coupe. No a vraj je plán aj na veľké kupé. Ale to zatiaľ nechajme v snovej oblasti... 

Zdroj: Mazda


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: car and driver

Komentáre k článku


Stream naživo