30.01.2020

Motory V8 a V12 od BMW neprežijú. Koniec pre quad turbo 50d

BMW čoskoro vyškrtne motory V12 i quad turbo naftový šesťvalec. Skončí aj trojvalec 1,5d.

BMW 760i bude posledným autom značky s motorom V12. Udržať ho vo výrobe ďalej je ekonomický nezmysel. Vyrobí sa ich iba pár tisíc, no náklady na úpravy pre splnenie nových emisných noriem sú obrovské. Jeden z technologických zázrakov súčasnosti – radový šesťvalec so štvoricou turbodúchadiel to má zrátané tiež. Je príliš komplikovaný a teda príliš drahý na to, aby značka pokračovala vo vývoji. Skorý koniec čaká aj trojvalcový naftový motor s objemom 1,5 litra, ktorý BMW využívalo najmä pri autách Mini a pri najmenších autách značky BMW.

To sú informácie vyplývajúce z nedávneho rozhovoru so šéfom výskumu a vývoja značky BMW Haraldom Froehlichom pre Automotive News.

Motor V8 to má podľa neho tiež nahnuté. Hlavným dôvodom je fakt, že dnes má značka v rukáve hybridný radový šesťvalec s výkonom 441 kW (600 k) a s krútiacim momentom schopným roztrhať na kusy väčšinu prevodoviek. 600 koní je v podstate výkon väčšieho 4,4 litrového motora V8 v jeho najsilnejšej verzii.

Naftové štvor- a šesťvalcové motory však v ponuke BMW ostanú minimálne 20 rokov. Benzínové štvor- a šesťvalce sa v ponuke BMW budú vyskytovať aj 30 rokov.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Automotive news

Komentáre k článku