24.09.2019

Mercedes GLE 350de a GLC 300e – dva nové Mercedesy medzi hybridmi

Mercedes-Benz GLE 350 de 4MATIC a GLC 300 e 4MATIC sú dva nové plug-in hybridy tretej generácie dobíjateľné zo siete.

Plug-in hybridný Mercedes GLE 350de 4MATIC má sám o sebe batérie, s ktorými by si vystačil menší elektromobil. Tu je navyše úsporný a silný naftový štvorvalec. Kombinácia dvoch svetov v sebe spája lokálne bezemisnú jazdu v centre mesta a naftový dojazd s nízkou spotrebou mimo mesta.

GLE presviedča svojím elektrickým dojazdom: vďaka akumulátoru s kapacitou 31,2 kWh dokáže pri zodpovedajúcom spôsobe jazdenia prejsť viac ako 100 kilometrov (podľa NEDC) len na elektrickú energiu. Okrem toho pri jazde na elektrický pohon dosiahne maximálnu rýchlosť 160 km/h. Vysokou efektívnosťou sa vyznačuje aj jeho štvorvalcový dieselový motor v najnovšom konštrukčnom vyhotovení.

Aj verzia GLC 300 e 4MATIC využíva tretiu generáciu hybridnej technológie dobíjania zo siete od značky Mercedes-Benz.

Dojazd modelu GLE 350 de 4MATIC, ktorý je v porovnaní s inými hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete oveľa väčší, ukazuje cestu k ešte intenzívnejšiemu zážitku z jazdy na elektrický pohon. Špeciálny dizajn zadnej časti vozidla a modifikovaná zadná náprava vytvárajú priestor pre veľký akumulátor. V batožinovom priestore sa nenachádza žiadne vyvýšenie, objem až 1 915 litrov je naďalej veľkorysý. Veľký dojazd sa dosahuje aj vďaka podielu elektrických jázd a rýchlemu dobíjaniu po ceste. Na tento účel je vozidlo SUV vybavené nabíjacou zásuvkou COMBO pre nabíjanie striedavým prúdom a jednosmerným prúdom. Táto zásuvka sa nachádza na ľavej bočnej strane, symetricky s tankovacím otvorom na palivo na pravej strane vozidla. Na príslušných nabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom sa akumulátor dokáže nabiť za cca 20 minút (stav nabitia 10 – 80 percent), príp. za cca 30 minút (stav nabitia 10 – 100 percent).

Ako najväčší člen rodiny vozidiel EQ Power profituje GLE 350 de 4MATIC najmä z aktuálneho stavu technického pokroku. To sa týka aj vysokého potenciálu vďaka možnosti rekuperácie prostredníctvom všetkých štyroch kolies s tomu zodpovedajúcim maximálnym rekuperačným momentom 1 800 Nm. V tomto režime možno väčšinu jazdných situácií kontrolovať len ovládaním plynového pedála. Ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete može GLE ťahať príves s hmotnosťou až 3 500 kg, rovnako ako modelový variant so spaľovacím motorom. S asistentom manévrovania s prívesom je manévrovanie s jazdnou súpravou jednoduché aj pre neskúseného vodiča. Tento asistent automatizovane upravuje uhol natočenia kolies ťažného vozidla.

Najdôležitejšie údaje:
• elektrický dojazd 106 km (NEDC)
• elektrický výkon 100 kW
• systémový výkon 235 kW/320 k
• systémový krútiaci moment 700 Nm
• Maximálna rýchlosť až 160 km/h (pri jazde na elektrický pohon)/210 km/h (celková)
• zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy
• Hodnotami cw od 0,29 dosahuje nová GLE najnižší odpor vzduchu medzi všetkými vozidlami SUV na trhu, čo prispieva k vysokému dojazdu.

Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC – menší kolega fandí benzínu

Pri novej verzii GLC 300 e 4MATIC sa zákazníci musia vyrovnať len s malými obmedzeniami ložného objemu. Azda preto Mercedes nepribalil k tlačovej správe fotografie ložnej plochy menšieho z nových hybridov – lebo ide len o „malé“ obmedzenie. Batožinový priestor sa vďaka veľkému akumulátoru zmenšil o viac než 100 litrov na 395, respektíve 1445 litrov pri sklopených zadných operadlách. To nie je až tak zlé, práve naopak. Za nízky úbytok z kapacity batožinového priestoru môže samotná konštrukcia auta – od začiatku bolo pripravované na verziu plug-in hybrid. A aj znížená zadná náprava. Kapacita batérii je tu 13,5 kWh.

Tak ako štandardné verzie aj plug-in hybridná verzia GLC 300 e zvláda jazdu s prívesom. Hmotnosť prívesu predstavuje 2 000 kg (brzdený príves).

Prehľad údajov

  GLE 350 de 4MATIC GLC 300 e 4MATIC
Typ/počet/usporiadanie valcov Nafta/4/R Benzín/4/R
Zdvihový objem (cm₃) 1 950 1 991
Menovitý výkon spaľovacieho motora (kW/k pri 1/min) 143/194 pri 3 800 155/211 pri 5 500
Menovitý krútiaci moment spaľovacieho motora (Nm pri 1/min) 400 pri 1 600 – 2 800 350 pri 1 200 – 4 000
Menovitý výkon elektromotora (kW) 100 90
Menovitý krútiaci moment elektromotora (Nm) 440 440
Systémový výkon (kW/k) 235/320 235/320
Systémový krútiaci moment (Nm) 700 700
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 6.8 5.7
Maximálna rýchlosť (km/h)³ 210 230
Maximálna rýchlosť s elektrickým pohonom (km/h) až do 160 cez 130
Spotreba kombinovaná (l/100 km) 1.1 2,5 – 2,2
Emisie CO2 kombinované (g/km) 29 57 – 51
Celková kapacita akumulátora (kWh) 31.2 13.5
Spotreba elektrického prúdu kombinovaná (kWh/100 km) 25.4 17,8 – 16,5
Dojazd pri jazde na elektrický pohon NEDC (km) 106 46 – 49
Dojazd pri jazde na elektrický pohon WLTP (km)⁴ 90 – 99 39 – 43

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku