10.07.2019

Nový Renault Captur – väčší, štýlovejší, prémiovejší, výkonnejší a aj ako plug-in

Renault predstavil svoj nový crossover. Captur je viac SUV a modernejšie auto zároveň.

Renault pokračuje v kompletnej obnove svojho modelového portfólia. Významný segment B získava ďalší na novo postavený automobil francúzskej značky. Stojí na tej istej úplne novej aliančnej platforme CMF-B ako Clio. To znamená nové výrobné postupy, nové materiály a najmä nové technológie. Nová generácia chce pokračovať v tom, čo priniesol facelift tej končiacej – vyššia kvalita, viac štýlu. Nový Captur v tomto ohľade prekonáva facelift a pridáva výrazne prepracovaný dizajn vonkajšiu i vnútrajšku, kvalitnejšie materiály a sľubuje vyšší komfort jazdy a väčšiu radosť zo spolužitia.

Podkapotou budú môcť zákazníci nájsť nový motor s označením 1,0 Tce (s nepriamym vstrekovaním, takže bez filtra pevných častíc), no tiež už známejší, avšak stále nový motor 1,3 Tce FAP. Výkon benzínových verzií sa bude pohybovať od 100 do 155 koní, k dispozícii budú s 5 a 6 stupňovými manuálnymi prevodovkami a so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Benzíny doplnia nafťáky s výkonom od 95 do 115 koní kombinovateľné buď so 6-stupňovým manuálom, alebo v prípade silnejšej verzie aj so 7-stupňovou DCT prevodovkou. Netreba dlho hútať a každý príde na to, že ide o x-tú generáciu motora 1,5 dCi. Budúci rok ponuku doplní E-TECH plug-in hybrid sľubujúci aj čisto elektrické kilometre. Bude to významná novinka aj preto, lebo v segmente B sa plug-in hybridy zatiaľ neobjavovali.

Nová platforma pomáha autu rozšíriť ponuku asistenčných systémov. Najzaujímavejším bude dozaista Highway/Traffic Jam Companion, teda spoločník do dopravnej zápchy. Pod týmto označením si treba predstaviť čiastočne autonómne riadenie v dopravnej zápche, či/a na diaľnici. Predstaviť si pod tým treba adaptívny tempomat so schopnosťou samostatného zastavenia a rozbehu, jazdy nízkymi rýchlosťami i podporu riadenia a udržiavanie v pruhu. Prirátať k nemu treba núdzové brzdenie s rozpoznávaním chodcov a cyklistov, kameru s uhlom záberu 360° a možnosťou automatického parkovania.

Novinkou pre Captur budú nové služby konektivity, veľký 10,3 palcový dotykový displej, digitálny prístrojový štít i systém Multi-Sense.

Nový Captur preberá najnovší dizajnový jazyk automobilky. Auto je tiež o 11 centimetrov dlhšie pre lepší celkový vizuál a vyrovnanejšie tvary, no tiež pre väčšiu ponuku priestoru na palube. V oblasti kolien zadných pasažierov pribudlo 17 mm, v kufri pribudlo 81 litrov. Zadné sedadlá sa dajú posúvať o 16 cm. Po ich sklopení nastane vzadu takmer úplná rovina s celkovou dĺžkou nakladacieho priestoru 1570 mm.

Celková dĺžka vozidla je 4228 mm. Rázvor je 2639 mm, šírka 1797 mm a výška 1566 mm. K dispozícii sú disky kolies s rozmerom od 16 do 18 palcov. Auto chce zaujať aj vysokou mierou prispôsobenia prostredníctvom rôznych farebných kombinácii vonkajších i vnútorných vyhotovení.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku