27.04.2019

FOTO: Škoda Kamiq práve dorazila na Slovensko. Je to Scala na steroidoch

Škoda Kamiq prišla do Bratislavy iba pár dní pred oficiálnou výstavnou premiérou. Ide o prototyp.

Ešte sa ani len poriadne nerozbehol predaj nového hatchbacku Škoda Scala, už môžeme obdivovať crossover, ktorý zo Scaly vychádza. Volá sa Kamiq a robí veľmi dobré prvé dojmy.

Ak ste aj vy podľahli presvedčeniu, že nový Kamiq vychádza zo SEATu Arona, ste na omyle. Kamiq je crossover odvodený od Scaly a od Arony je tak odlišný ako auto na rovnakej platforme vôbec môže byť.

Všetky tieto autá spolu so SEATom Ibiza a Volkswagenmi Polo a T-Cross stoja na tej istej platforme. Volá sa MQB A0 a dokazuje obdivuhodný um koncernových inžinierov. Na tých istých základoch vznikajú navzájom výrazne odlišné vozidlá s vlastným charakterom a vlastnými špecifikami. Pritom majú ale všetky rovnaké technológie infotainmentov, rovnaké motory, prevodovky, svetlá i takmer identickú vysokú pasívnu a aktívnu bezpečnosť.

Poďme ale späť ku Kamiqu. Mimochodom, ten európsky Kamiq, nemá okrem názvu takmer nič spoločné s tým, ktorý sa predstavil čínskemu publiku ešte minulý rok. Európsky Kamiq sa dostane na trh na jeseň tohto roka a už teraz môžem napísať, že to bude hit. Možno ešte väčší ako Scala.

Dôvod? Prvým sú proporcie. Na fotografiách to až tak nevidno, efekt sa dostaví jedine naživo. Kamiq je takpovediac pojítkom, „medzikusom“ medzi nízkym hatchbackom Scala a kompaktným SUV Karoq. Tak zvonka, tak zvnútra je to zdvihnutá Scala. Avšak nielen podvozkom, ale všetkými dielcami. Výsledkom je Scala s drsnejším ofroad dizajnom no s množstvom vnútorného priestoru a tiež množstvom moderných technologických prvkov.

Prvý dojem z Kamiqu mám dokonca tak dobrý, že mi Kamiq príde lepšou voľbou ako Karoq. Nielen tým, že je novší a má novšie technológie. Ale aj tým, že nie je plnokrvným SUV. Skôr crossoverom, ktorý pokojne znesie prirovnanie k zdvihnutému kombi. Pravda, bez pohonu všetkých kolies. To Kamiq nedá. 

V kabíne ma najviac potešil posed. Sedačky ako v Scale s výborným bočným vedením, s dlhými sedákmi, ale tiež veľmi dobrou anatómiou hornej časti operadiel – operadlá držia vrchnú časť chrbtice tak, že dobre nastavené hlavové opierky dodávajú výbornú oporu aj vtedy, keď to ani Karoq, či Kodiaq nedokážu.

V druhom rade je pritom dostatok priestoru aj v prípade, že sa za vodiča s výškou 190 centimetrov posadí rovnaký spolujazdec. Práve 190 centimetrov možno považovať za vrchol pohodlného sedenia za sebou. Všetko samozrejme závisí od pohodlia, ktoré si dopraje vodič, avšak dobre tvarovaná palubná doska umožňuje posunúť si sedenie bližšie bez toho, aby kolená trpeli nedostatkom priestoru. Batožinový priestor je rovnako adekvátny. Škoda je trošku smutná, že sa nemôže popýšiť tým najväčším, ako to má vo zvyku. Avšak aj tento kufor je viac ako dostačujúci.

Celkovo je Kamiq prekvapivo proporčne vyvážený. Páči sa mi dlhší nos, posed za volantom, ktorý nie je ani príliš vzpriamený, ani príliš vysoký, ale stále dosť športový, a pritom vodič netrpí nedostatkom prehľadu.

Tak Scala, tak Kamiq budú k dispozícii návštevníkom bratislavského autosalónu. Kamiq je však iba v pozícii prototypu, takže dovnútra sa návštevníci nedostanú. Preto vám odporúčam zamieriť do galérie, respektíve naživo si sadnúť do Scaly. Je to takmer to isté. Minimálne ak ide o vnútorné rozmery (Scala má pár mm dĺžky k dobru), kvalitu spracovania, materiály a infotainmenty.


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku