29.01.2019

FOTO: Nový Renault Clio odhalený. Podobnosť s modelom Mégane nie je náhodná

Renault Clio sa po tízovaní dnes odhalil. Vozidlo získalo dizajn inšpirovaný väčším súrodencom. Ponúkne ešte viac francúzskeho šarmu.

Prvý Renault Clio prišiel na svet v roku 1990. Po necelých 30-tich rokoch prichádza jeho piata generácia. Úspešný model medzičasom prišiel o verziu kombi (Grandtour) a snaží sa z minima vyťažiť maximum. Nové Clio je totiž o kúsok menšie. Zdokonalená platforma mu ale dáva napriek tomu viac priestoru.

Renault Clio chce dizajnom presvedčiť čoraz väčšie množstvo zákazníkov prechádzajúcich ku crossoverom, že sa oplatí zostať pri klasickom hatchbacku. Jeho najsilnejšie zbrane sú dizajn a prémiový fíling nesúci sa najmä kabínou.

V smere dizajnu je dôležitá aj nová verzia RS. Kompletné RS tu zatiaľ nie je, no potešiť môže práve športovo dizajnovaná verzia RS Line, ktorá nahrádza GT line. K štandardnému vzhľadu pridáva prvky inšpirované monopostom F1. Okrem športových prvkov karosérie napríklad športové sedadlá.

Nové Clio je o 14 milimetrov menšie ako Clio štvrtej generácie, no predsa ponúkne o 26 litrov väčší batožinový priestor. Ten sa vyšplhal na 391 litrov, čo Clio dostalo na vrchol segmentu.

Auto je zároveň o 30 milimetrov nižšie, čo umocňuje jeho športový vzhľad a zlepšuje tiež aerodynamiku. Od svojho väčšieho brata menom Mégane preberá Clio najmä vzhľad prednej masky s typickými svetlometmi zarezanými do predného nárazníka. Mimochodom, bolo to práve Clio, ktoré ako prvé ukázalo nový dizajnový jazyk automobilky Renault. Ten dnes nesú všetky osobné autá značky.

Motory zatiaľ nepoznáme, dozvieme sa ale pravdepodobne celkom rýchlo. Šepká sa aj o verzii s (nejakým) hybridným pohonom. Viac v tomto smere ukáže až čas.

Ako však prezrádzajú fotografie výrazne prestavaného interiéru, dostupné budú verzie s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Clio bude k dispozícii v desiatich farbách vrátane dvoch z obrázkov s názvami Valencia Orange a Celadon Blue s tromi balíkmi optimalizácie.

 


ZDROJ: Renault

Komentáre k článku