23.01.2019

Ford Ranger 2019 – kompletne nové motory a nová 10-stupňová prevodovka

Ford si na rok 2019 nachystal facelift svojho stredne veľkého globálneho pikapu Ranger.

Facelift prináša niekoľko malých úprav dizajnu, nové farby, no predovšetkým nové motorizácie a nové asistenčné systémy.

Ranger je vôbec prvý pikap na trhu, ktorý ponúkne systém automatického núdzového brzdenia s rozoznávaním chodcov. Model navyše dostane bezkľúčové štartovanie, Ford Pass Connect systém, systém pohonu všetkých kolies v štandarde, Aktívny obmedzovač rýchlosti s čítaním značiek taktiež v štandarde, či aktívny asistent parkovania za príplatok. Samozremosťou je adaptívny tempomat, podpora jazdy v pruhoch aj zásahmi do riadenia, Sync 3 s podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Ford Pass Connect systém umožňuje majiteľovi pikapu doslova nevídanú konektivitu (aspoň na pikap). Systém dokáže premeniť auto na jazdiaci wi-fi hotspot s podporou pripojenia až do 10 zariadení. Navyše umožňuje prostredníctvom mobilnej aplikácie sledovať status vozidla na diaľku. Môže tiež pomôcť v lokalizácii vozidla alebo umožňuje vzdialené odomknutie, či zamknutie auta bez použitia kľúča.

Kľúč po novom netreba použiť pri otváraní zadných dverí, ktoré sú prepojené s centrálnym uzamykaním a odokmnúť ložnú plochu možno priamo z auta. Výbavy Limited a Wildtrak navyše dostali vzpery pre zadné dvere, ktoré uľahčia opätovné uzatvorenie ložnej plochy (ide o pohyb hore). Človek tak nemusí dvíhať celú hmotnosť oceľových dverí.

Ranger 2019 má upravenú prednú masku a nárazník, Ford pridáva dve nové farby Diffused Silver a Blue Lightning. Vozidlo je vybavené aktívnym potlačovaním hluku pre vyšší komfort v kabíne. Maximálna nosnosť auta je 1252 kilogramov, Ranger potiahne závažia do 3,5 tony. Svetlá výška 230 milimetrov, predný nájazdový uhol 29 stupňov, zadný 21 stupňov a brodivosť bez úprav až 80 centimetrov zostávajú nezmenené a naďalej radia Ranger na vrchol triedy.

Poďme k motorom. Nový Ranger kompletne vymení paletu agregátov. Tak 2,2 litrový motor, tak 3,2 litrové TDCi odchádzajú a nahrádzajú ich agregáty rovnakého objemu s označením 2,0 EcoBlue. Obzvlášť veľkého päťvalca nám bude ľúto. Aj keď nepatril k majstrom v kultivovanosti, práve tento motor dával modelu Ranger charakter.

Avšak doba nepraje objemným päťvalcom, praje pokročilým technológiám, ktoré nielenže zvyšujú pohodlie a znižujú emisie, zvyšujú tiež výkon.

Motor 2,0 EcoBlue bude dostupný v troch výkonnostných stupňoch. Základný určený iba pre Single Cab bude mať maximálny výkon 130 koní a 340 Nm. Bude mať jednostupňové prepĺňanie s turbodúchadlom s nastaviteľnou geometriou lopatiek. Jedno turbo s variabilnou geometriou bude mať tiež výkonnejší variant s maximom výkonu 170 koní a s maximálnym krútiacim momentom 420 Nm. Päťvalec nahradí najsilnejší biturbo variant s maximálnym výkonom 213 koní a maximálnym krútiacim momentom 500 Nm. Vďaka 10-stupňovej automatickej prevodovke a menšiemu počtu i objemu valcov i mnohým pokrokovým technológiám ponúkne nižšiu spotrebu, vyššiu dynamiku a nižšiu hlučnosť. Nová prevodovka už našla uplatnenie v modeloch ako F-150 a Mustang a v oboch dokázala spoľahlivosť i vysoký komfort radenia. Prevodovka sa dokáže v reálnom čase prispôsobovať podmienkam, plánovať radenie. S ňou je nový Ranger o 9% úspornejší ako odchádzajúci model.

 Spolu s faceliftovaným modelom sa do Európy dostane aj verzia Raptor. Tá by ale v EÚ mala byť limitkou s obmedzeným množstvom kusov.

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Ford

Komentáre k článku