Nissan Pulsar končí. Konkurent pre Golf dlho nevydržal
Nissan uvádzal genetického nástupcu modelu Tiida do triedy Golf s veľkými očakávaniami.
Auto sa mu pritom podarilo. Svieži dizajn, slušná výbava, slušné motory a najmä mimoriadne priestranná kabína. Lenže ani jedno ani druhé nestačilo. Po štyroch rokoch obvykle prichádza facelift. Pulsar ho ani nedostal a Nissan ho rovno stiahol z predaja.
Automobilka ukončila výrobu modelu ešte v júni tohto roku. Ostatné mesiace teda prebiehal dopredaj vyrobených kusov. Počas týždňa sa objavili správy že model končí vo Veľkej Británii, no v skutočnosti skončil v celej Európe.
Nissan očakával, že ročne predá v Európe okolo 64-tisíc áut. Minulý rok to však bolo len 25 tisíc. Auto sa vyrábalo v Barcelone v Španielsku.
Vždy keď končí bez náhrady nejaký model, je to smutné. Zdá sa však, že za Pulsarom veľa ľudí smútiť nebude. Veď napríklad v tej Británii predal Nissan zhruba dvakrát viac modelov Leaf ako modelov Pulsar.
Pulsar sme mali v redakcii celkovo trikrát. Najprv s motorom 1,5 dCi, následne s motorom 1,2 Dig-T a nakoniec s najsilnejším motorom 1,6 Dig-T s výkonom 190 koní. Všetky motorizácie pochádzali z aliančnej zásobárne Renault-Nissan.
V ponuke značky po odchode klasického hatchbacku segmentu C zostáva elektrický kolega Leaf a menšia Micra. Zvyšok ponuky značky už tvoria len modely SUV, pikap Navara, dodávky NV200 a e-NV200, no a športové vozidlá 370Z a GT-R. Klasické hatchbacky, ktoré kedysi ťahali celý trh nemajú na ružiach ustlané. Aj Nissan sa bude v budúcnosti ešte viac orientovať na modely SUV.
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Nissan, Automotive news
Komentáre k článku