28.08.2018

Fiat 500X prešiel faceliftom. Novinky hlavne Podkapotou

Fiat 500X získal nové motorizácie, nové svetlá, drobné úpravy zovňajšku a nové výbavy.

Prerastená 500-vka môže byť nielen rodinné MPV, ale tiež sympatický crossover. Po štyroch rokoch od uvedenia získava facelift. Ten síce nemení veľa na dizajne vozidla, zato mu dáva novú paletu motorov spĺňajúcich najprísnejšiu normu Euro6d Temp.

500X sa môže pochváliť novými svetlami vyznávajúcimi LED technológiu. Diódy nájdete vpredu i vzadu. Doplnkovo môžete získať predné Full LED svetlá nahrádzajúce staršie xenóny. Svetlá vyvinuté v súčinnosti s Magneti Marelli majú svietiť o 20% intenzívnejšie ako odchádzajúce svetlá. Dizajn auta môžete zmeniť vďaka doplnkovým výbavám City Cross a Cross.

V kabíne si môžete všimnúť niekoľko upravených prvkov. Zmeny podstúpil displej budíkov s lepšou grafikou. Prístrojový panel zostáva verný dvom analógovým budíkom a centrálnemu 3,5 palcovému displeju. Nový je volant, v novom dizajne. Mal by umožniť lepšie sedenie a ovládanie vozidla.

Auto má dva nové asistenčné systémy – odporúčanú rýchlosť a sledovanie značiek. Oba patria so sledovaním jazdných pruhov do základnej výbavy. Núdzové brzdenie je spolu s adaptívnym tempomatom a sledovaním mŕtvych uhlov za príplatok.

Podkapotou je zmien viacero. 500X zdieľa platformu s modelom Jeep Renegade a obe autá dostanú rovnaké motory. Všetko sa začína pri atmosférickom motore 1,6 E-Torq s výkonom 110 koní. Nad ním stojí menší trojvalcový 1,0 litrový turbomotor s výkonom 120 koní a s krútiacim momentom 190 Nm. Spojený je iba s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Väčší motor s objemom 1,3 litra dosiahne 150 koní a 270 Nm a kombinovaný je s dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Turbomotory majú filtre pevných častíc.

Naftové motory sú taktiež aktualizované, dostali systém SCR. Základom je 1,3 litrový Multijet s výkonom 95 k a s krútiacim momentom 200 Nm. Nad ním sa vyníma 1,6 litrový Multijet s výkonom 120 koní a s krútiacim momentom 320 Nm. Pri ňom si môžete okrem manuálnej prevodovky zvoliť aj automat. Pohon všetkých kolies ponúka iba najsilnejší 2,0 litrový naftový motor s výkonom 150 koní a s krútiacim momentom 350 Nm. Ten je dostupný iba s 9-stupňovým automatom ZF.

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku