20.07.2018

Renault Mégane RS Trophy: Ešte ostrejšia verzia je na svete

Renault predstavil ešte ostrejšiu verziu svojho hot-hatchu. Mégane RS prichádza v očakávanej verzii Trophy.

Kto chce prekonávať rekordy, mal by zbystriť pozornosť. Nový Renault Mégane RS sa na našom trhu ohrial sotva pár týždňov a už automobilka priváža ešte výkonnejšiu verziu.

Trophy získava vďaka úpravám turbúdúchadla a výfukových zvodov celkovo 20 koníkov a 10, respektíve 30 Nm krútiaceho momentu. Maximálny výkon verzie RS Trophy sa tak dostal na pekne okrúhlych 300 koní a krútiaci moment narástol z 390 na 400 Nm v prípade verzie s manuálnou prevodovkou. Voľba dvojspojkového automatu zvýši krútiaci moment na 420 Nm. Vo svete čísel je badateľné len nepatrné zlepšenie – šprint z 0 na 100 sa zlepšil o jednu desatinu sekundy. Viac koníkov i väčší krútiaci moment bude cítiť najmä na pružnosti a na maximálnych rýchlostiach na rovinkách práve na okruhu.

Verzia Trophy vychádza z verzie s podvozkom Cup. Už v základe teda disponuje tvrdším nastavením podvozka a medzi prednými kolesami situáciu kontroluje samosvorný diferenciál Torsen. Samozrejmosťou je systém 4Control.

Trophy bude možné odlíšiť od štandardnej verzie vďaka zmenenej prednej maske. Tá disponuje tvarmi inšpirovanými Formulou 1. Nové sú tiež 19 palcové zliatinové disky s červenými linkami. Aj v kabíne je tej červenej akosi viac. Alebo sa to tak aspoň zdá...

V kabíne úpravám dominujú nové škrupinové sedadlá Recaro s povrchom z umelej kože Alcantara. Tieto sú umiestnené o 2 centimetre nižšie tak, aby podporili športový zážitok z jazdy.

Trophy obúva športové pneumatiky značky Bridgestone a má tiež bi-materiálové predné brzdy pre výraznejší brzdný účinok.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku