04.03.2018

Mercedes X 350d 4MATIC príde do Ženevy. Hádajte, kde má radiacu páku?

Mercedes privezie očakávanú verziu Triedy X s naftovým šesťvalcom Podkapotou do Ženevy.

Mercedes X 350d 4MATIC je aktuálne najočakávanejšou verziou modelu od Mercedesu. Nie je veľa takých, ktorí sa v Mercedese uspokoja s niečím iným ako s motorom práve od tejto značky. A aj keď sú vnútornosti Nissanu Navara fajn, šesťvalec Nissan neponúka, rovnako ako neponúka prevodovku a stály pohon všetkých kolies od Mercedesu.

Motor Podkapotou novej triedy X však nebude najmodernejší radový šesťvalec. Na ten zatiaľ nemá nárok. Podkapotou bude modernizovaná verzia naftového šesťvalca s usporiadaním do V. Motor ponúkne maximálny výkon 190 kW (260 k) a krútiaci moment 550 Nm dostupný v rozmedzí od 1400 až 3200 ot/min. Spojený bude výhradne s automatickou 7 stupňovou prevodovkou od Mercedesu. Výrobca tvrdí, že sa pre ideálne jazdné vlastnosti v náročnom teréne nestane, aby prevodovka pri radení prestala prenášať silu motora na štyri kolesá. K dispozícii budú tri režimy pohonu všetkých kolies – 4MAT pre vyššie rýchlosti, 4H pre lepšiu trakciu v náročnom teréne a 4L s redukovanými prevodmi pre maximálnu prejazdnosť. K tomu treba prirátať päť jazdných režimov vrátane režimu Offroad.

Systém stáleho pohonu všetkých kolies využíva medzinápravový planétový diferenciál s fixným prerozdelením krútiaceho momentu v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy s možnosťou uzamknutia pomeru v rozmedzí 0 až 100% (vďaka elektromechanickej lamelovej spojke). Na zadnej náprave môže byť dodatočne dodaný aj uzamykateľný diferenciál. To v spolupráci s redukovanými prevodmi výrazne zvýši schopnosti auta mimo pevných ciest.

Verzia 350d 4MATIC bude aktuálne slúžiť ako vrcholný model a tak ponúkne v oboch stupňoch výbavy Progressive a Power bohatšie a krajšie doplnky. V Progressive to bude audiosystém s 8 reproduktormi, či 17 palcové zliatinové disky. Power dodá 18 palcové disky a plne LED predné svetlá.

Auto dorazí na európske cesty v polovici roka a nemecká cena štartuje na úrovni 53 360 eur. Výstavnú premiéru zažije pochopiteľne v Ženeve. A k otázke v nadpise: pred uvedením sa krátko špekulovalo, či Mercedes aspoň v tejto verzii nepremiestni radiacu páku na stĺpik riadenia (pod volant) tak ako sme zvyknutí z nových osobných Mercedesov. Niektorí vedeli už pred zverejnením fotografií ako to bude, a teraz to už vie každý. Ozdobená radiaca páka z Navary tu bude naďalej. Koniec koncov, offroad chce aj tak poriadnu páku, no nie? V základe bude ale X 350d mať radenie pádlami pod volantom...


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku