2017-11-04 12:30:00
Toyota C-HR R-Tuned SEMA
Toyota C-HR R-Tuned SEMA
Zdroj: Toyota

Toyota vytvorila z C-HR monštrum s výkonom 600 koní a s manuálom!

Výstava SEMA každoročne privedie na svet šialené koncepty, z ktorých sa ani jeden nedostane do sériovej výroby.

To ale vôbec nevadí, pretože aj takéto fantasmagórie potešia oči i ducha. Dvakrát pri automobilke, ktorú nielen v Európe považujú za nudnú a ktorá sa preto v posledných rokoch snaží investovať do omladenia svojho imidžu. Jedným z výsledkov týchto omladzovacích kúr je zaujímavý crossover C-HR.

Kým dizajn píše príbeh veľkej dynamiky, Podkapotou nájdete obvykle najmä úsporné motorizácie. Konkrétne v Európe je to prepĺňaná 1,2 Turbo a potom hybrid. V USA si môžu pochutnať aj na dvojlitrovom atmosférickom štvorvalci s výkonom 144 koní.

Koncept s označením C-HR upravený americkou spoločnosťou DG Spec dostal do motorového priestoru mierny upsizing v podobe motora s objemom 2,4 litra (2AZ-FE). Motor, ktorý spoznajú najmä americký zákazníci (napríklad z modelu Camry) ale prešiel výraznými úpravami. Cez kované komponenty až po upravené turbodúchadlo Garret s maximálnym plniacim tlakom 1,58 baru. Motor je spriahnutý s taktiež výrazne upravenou päťstupňovou manuálnou prevodovkou prostredníctvom ktorej sa sila motora prenáša výhradne na predné kolesá. Udržať výsledný výkon presahujúci 600 koní na uzde pomáha aj športový samosvorný diferenciál OS Giken, bez ktorého by schopnosť zatáčať bola značne obmedzená.

Zdroj: Toyota

Auto má nové štvorpiestikové Brembá, veľké prítlačné krídlo, difúzor a hŕbu ďalších aerodynamických doplnkov, kolesá s pneumatikami Toyo s rozmerom 275/35R18. C-HR R-Tuned je ale najmä o znižovaní hmotnosti. Svoj podiel na znížení hmotnosti o dobrých pár desiatok kíl majú aj karbónové komponenty, ale najviac autu pomohla diéta v kabíne. Tam nezostalo nič s kostolným poriadkom a plechovke dominujú športové sedadlá a závodná klietka.

Toyota tvrdí, že jej superšportové C-HR je najrýchlejším crossoverom na svete. Toto tvrdenie zakladá na časoch dosiahnutých na americkom okruhu Willow Springs. Na ňom crossover schopný zrýchliť z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy dokázal prekonať časy Nissanu GT-R Nismo, či Mclarenu 650 S Spyder a ďalších. 

Zdroj: Toyota

jh

Komentáre k článku


Stream naživo