10.02.2016

Zabudnite na Ferrari FF. Toto je Ferrari GTC4Lusso

Model Ferrari FF práve prechádza výrazným faceliftom. Finálnu podobu značka odhalila chvíľu pred premiérou.

Model Ferrari FF dostane výrazný facelift, ktorý okrem vzhľadu ovplyvní aj techniku. Novinkou je, že sa už nebude volať FF ale GTC4Lusso. Ferrari FF je automobil typu grand tourer karosérie shooting brake, ktorého meno odkazovalo na číslovku štyri – doslova Ferrari Four. Nielenže je výnimočné tým, že odvezie až štyroch pasažierov, je to vôbec prvé Ferrari s pohonom 4x4.

Facelift prináša niekoľko kozmetických zmien exteriéru vrátane úpravy výzoru prednej časti, úpravu grafiky svetlometov. Nový je predný nárazník, v zadnej časti je karoséria výraznejšie vykrojená, po bokoch pribudli vetracie prieduchy. Vzadu sa taktiež mierne zmenil výraz svetiel, automobil dostal ostrejší difúzor a drobné prítlačné krídlo za zadným oknom.

Vďaka zmenám vzhľadu docielilo Ferrari nielen zmodernizovanie vizáže automobilu, no taktiež prispelo k zlepšeniu koeficientu odporu vzduchu, pričom zatiaľ neupresnilo o koľko sa koeficient zlepšil.

GTC4 Lusso pokračuje v prinášaní inovácií tým, že ide k pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý si Ferrari vytvorilo samé, pridáva aj aktívne riadenie zadných kolies. Podľa všetkého ide o vôbec prvú kombináciu aktívneho riadenia zadnej nápravy s pohonom AWD v automobile.

GTC4 Lusso neovplyvňuje čoraz dramatickejší úbytok objemu a počtu valcov. Podkapotou môžete stále nájsť neuveriteľnú 6,3 litrovú atmosférickú V12-tku, ktorej maximálny výkon stúpol na 680 koní pri 8000 ot/min. Krútiaci moment je maximálne 697 Nm, pričom maximum posiela motor na kolesá pri 5750 ot/min, avšak až 80 % z maxima je dostupných už pri 1750 ot/min.

Unikátny systém pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý prioritne poháňa zadnú nápravu a pritom dokáže napriamo ponúkať krútiaci moment aj prednej náprave po novom získal aj systém riadenia zadnej nápravy. K tomu treba prirátať elektronický diferenciál a nastaviteľné tlmiče. Všetko preto, aby mal vodič silu motora k dispozícii aj pri zhoršených podmienkach na ceste a nemusel sa báť ani výjazdu do hôr na lyžovačku.

Zmeny okrem modifikácie pohonného ústrojenstva zahŕňajú aj úpravu interiéru. Prvýkrát v danom modeli ponúka Ferrari svoj Dual Cockpit pre zintenzívnenie zážitku pre spolujazdca. Upravený je vzhľad palubnej dosky, ktorej po novom dominuje 10,25 palcová HD dotyková obrazovka. Model svojim novým názvom odkazuje na Grand Toureri v histórii značky, no taktiež na Berlinettu Lusso. Číslovka 4 je vyjadrením toho istého čo v názve predchádzajúceho modelu písmeno F (four).

Viac detailov zistíme až s príchodom modelu na autosalón v Ženeve.

jh

Komentáre k článku