Nový Focus RS bude mať 350 koní a 470 Nm! Je to nová definícia pojmu hot-hatch?
Ford definitívne predstavil parametre nového Focusu RS. Toto zvieratko chce nechať konkurentov vyblednúť závisťou.
Nový Ford Focus RS sa oficiálne predstavil na autosalóne v Ženeve. Vtedy však automobilka neobjasnila presné výkonnostné parametre. Tvrdila, že auto bude mať maximálny výkon viac než 315 koní. Informácie sa skôr zamerali na vylepšený motor z Mustanga s objemom 2,3 litra a na techniku podvozku s pohonom 4x4 so špeciálnym samosvorným diferenciálom medzi zadnými kolesami a systémom elektronickej kontroly prerozdelenia krútiaceho momentu.
Z daných údajov bolo jasné, že Ford sa rozhodol poriadne rozvíriť stojaté vody v rybníku zvanom hot-hatch a pripraviť o prvenstvo nielen Golf R, ale tiež pekne zavariť japonskému sedanu Subaru STi, či nemeckým machrom ako BMW M235i, či Mercedes A45 AMG, alebo Audi RS3.
Nový Focus prekonal všetkých a všetko čo by mohlo byť nazvané konkurencia. K finalizácii zostrelenia konkurentov potrebuje už len ukážku schopností na okruhu, teda tam, kde sa oddeľujú plevy od zrna.
No a presne toto má Focus RS v úmysle. Spolu s množstvom iných športových vozidiel sa predstaví na Festivale rýchlosti v Goodwoode a na trase do vrchu ho bude hnať osoba s autom úzko spätá – Ken Block. Ako asi daná jazda bude vyzerať zistíte v priloženom videu.
Teraz ale späť k dvom zverejneným údajom. Maximálny výkon 257 kW (350 k) je k dispozícii pri 6000 ot/min. Maximálne otáčky sú 6800 ot/min. Maximálny krútiaci moment 440 Nm dosahuje motor od 2000 do 4500 ot/min. Funkciou overboost sa krútiaci moment dokáže na 15 sekúnd vyšplhať až na 470 Nm.
Ide o celohliníkový motor s objemom 2,3 litra, ktorý vďaka viacerým úpravám produkuje o 10% väčší výkon než v modeli Ford Mustang. Silu motoru okrem väčších valcov dodáva predovšetkým nové twinscroll turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou od spoločnosti Honeywell, s väčším kompresorom a výkonnejším medzichladičom.
Úpravou prešiel tiež systém nasávania, ktorý má športovejšiu vyššiu priepustnosť. Zmenená je aj hlava valcov s materiálom schopnejším lepšie odolávať vysokým teplotám. Ford zároveň vymenil zliatinové vložky valcov pre lepšie odolávanie motora vysokým tlakom. Motor má integrovaný zvod výfukových plynov do hlavy valcov s výfukovým potrubím s väčším priemerom, ktoré obsahuje elektronicky ovládanú klapku pre minimalizáciu spätného tlaku. Motor má variabilné časovanie ventilov s rozvodom DOHC a priame vstrekovanie paliva. Ford nezabudol pripomenúť, že chladič, ktorý dostal nový Focus RS je vôbec najväčší v histórii tohto modelu.
Nový Focus RS má k dispozícii aj možnosť výberu jazdného módu, pričom Focus ako prvý v automobilovej brandži ponúka režim Drift Mode, ktorý vodičovi zjednoduší jazdu dverami napred vďaka nastaveniu elektroniky vrátane kontroly stability.
Nový Focus RS bude značka vyrábať vo fabrike Saarlouis v Nemecku a prvé kusy sa k zákazníkom dostanú začiatkom roka 2016. Zatiaľ nepoznáme cenu tohto modelu, no keďže ho chce Ford predávať celosvetovo môžeme veriť, že nebude drahší ako konkurenti.
V galérii nájdete novú várku fotografií spolu so staršími zachytávajúcimi interiér i exteriér vozidla.
ZDROJ: Ford
Komentáre k článku