2018-10-17 12:25:00
BMW X6 50d
BMW X6 50d
Zdroj: Ján Hargaš

Naftové BMW len tak nevymiznú. Quadturbo šesťvalec 50d ale áno

BMW sa naftových motorov len tak nevzdá. Nepridá sa tak k davovému ošiaľu po Dieselgate.

Jedna značka za druhou, jeden koncern za druhým. Davová psychóza pokračuje už tri roky. Začala medzi laikmi, pokračuje medzi automobilkami. Tie nakoniec plnia len túžby zákazníkov. Automobilky si na veľkých vyhláseniach o konci nafty navyše robia masívne PR. Nedávno sa o blízkom konci naftových motorov vyjadril aj jeden z najvytrvalejších zástancov technológie v osobných automobiloch – Peugeot. Ten síce priamo nezastaví predaj naftových motorov, ale už dnes vraví o postupnom utlmení vývoja svojich vznetových motorov.

Najciteľnejší odpor voči nafte má Porsche, ktoré už dnes upustilo od predaja naftových verzií. Rovnaký postoj má aj Volvo. To síce naftové varianty ponúka, no sedan S60 už s naftovým motorom nekúpite a počet modelov bez naftovej alternatívy sa bude rozširovať postupom času. Volvo vývoj vznetových motorov v podstate už ukončilo (nechystá ďalšiu generáciu motorov, musí však agregáty aktualizovať pre najnovšie normy). Jedným z posledných áut tejto značky bez naftového motora bude najväčší model XC90. Ten by mal prísť o naftu až v ďalšej generácii.

Nemecká prémia je ale pri upúšťaní od naftových motorov omnoho konzervatívnejšia. Audi sa pustilo do hybridizácie všetkých naftových verzií počínajúc najväčšími modelmi, Mercedes predstavuje paletu extrémne čistých naftových motorov a púšťa sa tiež do postupnej hybridizácie týchto verzií. BMW zatiaľ o naftových hybridoch nič nevraví a vyzerá to tak, že ani nemusí. Dlhodobo sú bavorské naftové motory najčistejšie a značka svojim inžinierom verí aj do budúcna.

V rozhovore pre rakúske GoAuto sa člen predstavenstva BMW zodpovedný za vývoj Klaus Froehlich vyjadril, že značka s naftovými verziami ráta. On sám ale očakáva zjednodušenie ponuky, napríklad pri populárnom naftovom šesťvalci. Skôr než tri varianty s jedným, dvoma a štyrmi turbodúchadlami vidí jednu verziu s dvoma výkonnostnými špecifikáciami.

Budúcnosť najsilnejšieho šesťvalca na svete so štvoricou turbodúchadiel ale nevidí ružovo. Trh pre tento extrémne výkonný agregát je malý a udržať ho v ponuke aj v nasledujúcich rokoch by bolo príliš finančne náročné. Ak túžite po svojom quadturbe od BMW, zŕňajte peniažky, o pár rokov ho už možno nekúpite.

Keď vidíme trend, ktorým sa uberajú zástancovia naftových motorov – a to nielen nemecká prémia, ale napríklad tiež kórejský koncern Hyundai-Kia, je celkom možné, že vrcholná verzia 50d síce nebude mať štyri turbodúchadlá, ale možno si bude pomáhať jedným, či dvoma elektromotormi, pre ešte väčší výkon, krútiaci moment a jazdný zážitok.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: GoAuto

Komentáre k článku


Stream naživo