V Rakúsku to vrie: Naftové autá od VW nefungujú správne! Importér to odmieta
Porsche Austria odmieta, že by naftové autá, ktoré prešli úpravami fungovali nesprávne.
Porsche Austria, generálny importér vozidiel koncernu Volkswagen, nesúhlasí s kritikou Združenia pre spotrebiteľské informácie (VKI), podľa ktorých každé druhé vozidlo po aktualizácii softvéru súvisiacej s emisným škandálom nefunguje správne. V Rakúsku bolo upravených 315.872 vozidiel, čo zodpovedá 85 % dotknutých áut.
VKI argumentuje prieskumom, ktorý po opakovaných sťažnostiach svojich členov vykonal na majiteľoch dotknutých automobilov. Z neho vychádza, že až 43 % oslovených majiteľov vozidiel, ktoré prešli softvérovými/hardvérovými zmenami pociťuje negatívne zmeny správania vozidla.
Najčastejšie sa sťažujú na zvýšenie spotreby, na stratu výkonu v nižších a tiež vo vyšších otáčkach a na citeľné šklbanie motora pri záťahu.
Nešlo pritom o žiadnu pouličnú anketu ale o dôkladný prieskum medzi zákazníkmi. Celkovo VKI oslovilo 10 800 respondentov, z nich už 9000 malo upravené automobily. Z 9000 dotknutých vyše 3000 zaznamenalo negatívne zmeny správania vozidla.
Približne 1800 dotknutých majiteľov uvádzalo zvýšenú spotrebu. 1400 ľudí zaznamenalo zhoršenie ťahu motora v nižších, či vyšších otáčkach. 1400 ľudí zaznamenalo šklbanie/trhanie motorom citeľné i v kabíne. 1000 ľudí zaznamenalo problémy pri akcelerácii. 650 poškodených zaznamenalo problémy s EGR ventilom a 500 majiteľov si všimlo častejšie regenerácie DPF filtra. Niekoľko stoviek ľudí tiež zaznamenalo zvýšený zápach spalín, či veľké kúdoly dymu za automobilom.
Kým zvýšená spotreba môže súvisieť s častejšími regeneráciami DPF filtra - čo sa vzhľadom na úpravy smerujúce k zníženiu emisií dá predpokladať, ostatné negatívne vplyvy sú problematickejšie a podľa VKI by ich mal VW riešiť. VKI pritom nehovorí len o negatívnych skúsenostiach majiteľov po úprave ale tiež o finančnej strate majiteľov. Upravené vozidlá tak budú mať nižšiu hodnotu na trhu a majitelia za takéto autá dostanú výrazne menej peňazí pri následnom predaji.
"Spolkový úrad pre cestnú dopravu (KBA) tvrdí, že opatrenia neprinášajú žiadne nevýhody z hľadiska spotreby, emisií oxidu uhličitého, výkonu motora, maximálneho krútiaceho momentu a hlučnosti," napísal importér vo vyjadrení pre agentúru APA. Podľa neho nemajú prakticky žiadne sťažnosti klientov.
"Tvrdenia VKI sú úplne jednostranné. Po tom, čo sa zákazníci pripojili k hromadnej žalobe, je v ich vlastnom záujme argumentovať škodami. Občiansku žalobu, ktorá obsahuje podobné nároky, nám doteraz VKI nedoručilo," dodal importér.
ZDROJ: TASR, APA, VKI
Komentáre k článku