2017-07-21 12:49:17
Audi A6 3,0 TDI
Audi A6 3,0 TDI Quattro S-line
Zdroj: Ján Hargaš, Jozef Vydra

Audi zvoláva 850-tisíc áut s motormi V6 a V8 TDI EU5 a EU6. Aj VW a Porsche

Zvolávacia akcia sa týka všetkých áut značiek koncernu VW s naftovými motormi V6 a V8 TDI.

Audi zvoláva do servisov v Európe 850-tisíc automobilov vybavených motormi V6 a V8 TDI spĺňajúcich normu Euro 5 a Euro 6. Ide o automobily značky Audi, no taktiež vozidla značiek Volkswagen a Porsche, vybavené týmito motormi. Zvolávacia akcia sa týka všetky modelov, všetkých kombinácií áut vyrobených približne medzi rokmi 2010 až 2017 (dôležitá je emisná norma, nie rok výroby).

Ide o dobrovoľnú zvolávaciu akciu, ktorou sa chce spoločnosť Audi vyhnúť zákazu vstupu naftových vozidiel do miest v Európe (najmä v Nemecku). Nejde o odstránenie poruchy, ani hroziaceho nebezpečenstva, iba o softvérovú zmenu, vďaka ktorej budú tieto motory vypúšťať o cca 20% menej CO2 na kilometer.

Zdroj: Jozef Vydra

Retrofit program, ako ho nazýva Audi, zlepší emisie vozidiel v reálnych podmienkach hlbšie pod úroveň žiadanú spomínanými normami. Program je dobrovoľný a majiteľov vozidiel nebude nič stáť. Cena zvolávacej akcie by nemala presiahnuť 2 miliardy eur, avšak iba na autá v Nemecku, cena na jedno vozidlo je približne 100 eur. Program je vytvorený v kooperácii s nemeckými dozornými orgánmi.

Síce je program dobrovoľný, majitelia automobilov s danými motormi by mali zbystriť pozornosť, pretože v budúcnosti by bez absolvovania tohto programu mohli mať problém dostať sa do centier veľkých miest najmä v západnej Európe (predovšetkým v Nemecku), keďže reálne hrozí zákaz vjazdu naftových automobilov do centier miest. Vo svojej tlačovej správe Audi pripúšťa, že ak vyšetrovanie organizácie na dohľad nad dopravou KBA, ktoré ešte nie je ukončené dospeje k záveru, že treba urobiť ďalšie zmeny, Audi ich vykoná podobnou akciou.

Zdroj: Ján Hargaš, Jozef Vydra

Audi sa týmto spôsobom snaží znížiť emisie svojich vozidiel v reálnych podmienkach, a tým chce prispieť k zlepšeniu kvality ovzdušia.

Podobnú zvolávaciu akciu ohlásil začiatkom týždňa aj konkurenčný Daimler. Ten ponúka úpravu softvéru približne 3 miliónom naftových vozidiel značky Mercedes jazdiacich v Európe. Ide o úpravu, ktorá prispeje k zníženiu emisií oxidu dusíka NOx v reálnych podmienkach. Aj tu platí, že ide o úpravu vykonanú bez úhrady. Úprava sa dotýka všetkých naftových automobilov v emisnej norme Euro 5 a Euro 6 bez rozdielu. Daimler tvrdí, že cena softvérovej úpravy bude cca 70 eur na auto, zákazník ale nič neplatí, cenu hradí výrobca, tak ako v prípade Audi. Zvolávacia akcia sa netýka len najnovšej generácie naftových štvorvalcových motorov, ktoré sa ako prvé dostali Podkapotu Triedy E (OM 654). Daimler zároveň potvrdil, že nový vysokoefektívny a mimoriadne čistý motor spomenutý vyššie sa dostane do všetkých automobilov značky Mercedes. Neskôr sa zákazníci dočkajú aj nového naftového šesťvalca.

Zdroj: Jozef Vydra

 

jh
ZDROJ: Audi, Automotive Europe

Komentáre k článku


Stream naživo