2013-09-03 03:03:03
Telefonovanie do poisťovne neprináša
Telefonovanie do poisťovne neprináša vždy výsledky, ktoré by ste čakali...

AKTUALIZOVANÉ - Kooperativa odkazuje motoristom: nevešajte sa, ste v poradí

Načo vám je poisťovňa, ktorá sa o vás nestará? Patrí medzi ne aj poisťovňa s najčastejším ziskom ocenenia Poisťovňa roka.

Aktualizované o 14:00 - Z poisťovne Kooperativa dnes prišla mailom odpoveď - neodpoveď. Čakali sme vyjadrenie, zatiaľ je to len avízo o tom, že sa pripravuje a ešte len príde (dúfajme). Text mailu bol strohý: "Dobrý deň, Vašim emailom sa samozrejme budem zaoberať a odpoveď vám zašleme". Budeme teda netrpezlivo čakať a informovať vás čo najskôr potom, ako príde z Kooperativy stanovisko,

Pôvodný článok: Titul Poisťovňa roka získala Kooperativa v rokoch 2002, 2003, 2004, 2005, 2007 a 2008. V piatok predpoludním sme dostali tip čitateľa, že poisťovňa Kooperativa má nefunkčnú infolinku. Podľa hesla dôveruj, ale preveruj sme si to vyskúšali. Čitateľský tip nesklamal. Naozaj to bolo tak.

V piatok 30. augusta sme absolvovali celú tortúru. Modelovanie reálnej situácie bolo jednoduché: potrebujete sa súrne dovolať do poisťovne. Vytočíte teda číslo a čakáte. A čakáte. A čakáte... Nie, nezasekli sme sa! Nekončené čakanie na linke vám spestrujú hlásky, ktoré po niekoľkých pokusoch v trvaní nekonečných minút (najviac sme vydržali čakať na jeden „záťah“ na linke asi 7 minút...) prestávajú byť zábavné. Napríklad:

  • Dovoľujeme si vás upozorniť, že všetky hovory s našimi operátormi sú zaznamenávané pre účely skvalitňovania našich služieb
  • Všetci (dvaja?! – poznámka redakcie) operátori sú obsadení, čakajte prosím.
  • Bohužiaľ, všetci naši operátori sú stále obsadení, čakajte prosím, alebo zložte a zavolajte neskôr. Ďakujeme...

No a tá posledná veta sa nám vryla do pamäte, veď sme ju počuli nespočetnekrát. Stále dookola – dokola... Aj po troch minútach, aj po piatich, ako vidíte na priloženom videu.

Dovolať sa? Čo by ste tak nechceli?

Skúšame teda iné, ako všeobecne známe „zelené číslo“ infolinky 0800 120 000. Vykrúcame Ústredie v Bratislave, kde sú na webových stránkach poisťovne uvedené dve čísla. Po niekoľkonásobnom neúspešnom pokuse na prvom prichádza na rad aj druhé uvedené číslo. Nič, absolútne žiadna odozva. Nikto nedvíha. Je po pracovnom čase? Kdeže, volali sme v časovom intervale približne od 10:00 do 15:00. Absolútne zbytočne. Nikto sa neunúval zdvihnúť ani na jednom z troch čísel.

Mali sme pocit, že Kooperativa odišla nielen zo Slovenska, ale aj zo sveta. Vzdali sme to. Bol piatok, deň medzi štátnym sviatkom (štvrtok) a dvoma víkendovými dňami. Žeby nariadil na ten deň samotný najvyšší šéf „celozávodnú dovolenku“ všetkým zamestnancom? Napriek tomu by aspoň infolinka mala fungovať. Na webe žiadne upozornenie, takže sme verili, že sa dovoláme. Márne.

Skúsili sme to mailom

Keďže telefonická odozva nebola žiadna, napísali sme v piatok mail na adresu, uvedenú na internete. Požadovali sme vysvetlenie, prečo sa nemôžeme dovolať do poisťovne. Do včerajšieho večera sme nedostali žiadnu odpoveď. Druhý pokus bol včera, keď druhý mail smeroval na hovorkyňu, teda presnejšie vedúcu oddelenia marketingu poisťovne Kooperativa, Eriku Barkolovú. Výsledok – do dnešného skorého rána rovnaký. Teda žiadna odpoveď. Možno bola pani hovorkyňa zaneprázdnená prípravami ďalšej relácie Črepiny s hviezdičkou, alebo na dovolenke – hoci o tom žiadne avízo o nedoručiteľnosti neprišlo.

Zabitého pol dňa a nič z toho

Predstavte si, že potrebujete vyriešiť niečo súrne, iné, ako získať informáciu. Keby ste dopadli ako my, výsledok by bol podobný: Nula celá nič. Na to, ako sa dotyčná poisťovňa hrdí rastom klientov, akvizíciami, portfóliom produktov a službami, sklamala. Bolo by neslušné povedať, že jej vyjadrenia a výstupy sú len marketingové masírovania (aj potenciálnych) klientov. Minimálne dovtedy, kým nepríde relevantná odpoveď. Že si o prístupe myslíme svoje, to je druhá vec.

Ešte pred záverom malý dodatok: ocenenie Poisťovňa roka, ktoré každoročne udeľuje ekonomický týždenník Trend, je na základe  mimoriadnych hospodárskych výsledkov poisťovní. O prístupe k zákazníkom sa tam nehovorí nič, bohužiaľ.

Ako ste dopadli vy?

Aké máte skúsenosti so službami poisťovní? Ste spokojní, alebo sú podľa vás dobré len na ťahanie peňazí od klientov? Kedy vám pomohli a kedy sa o vás nepostarali? Otvárame diskusiu, v ktorej sa môžete vyjadriť a podeliť o svoje skúsenosti.

Jozef Vydra

Komentáre k článku


Stream naživo