Bratislavský DPB chce postaviť nové a modernizovať staré trolejbusové trate
16 kilometrov nových tratí a modernizácia 10 kilometrov trolejbusových tratí.
Dopravný podnik Bratislava (DPB) v spolupráci s hlavným mestom chce vybudovať 16 kilometrov nových trolejbusových tratí a ďalších desať kilometrov existujúcich tratí zmodernizovať. DPB v tejto súvislosti vyhlásil verejné obstarávanie na stavbu a modernizáciu celkovo 26 kilometrov tratí. Náklady na projekčné práce boli vyčíslené na takmer 3,3 milióna eur bez DPH. Využiť chce aj eurofondy.
"Ako sme avizovali pri jesenných testoch hybridných trolejbusov, jedným z našich cieľov je rozšírenie trolejbusovej trate do viacerých častí Bratislavy, na ktoré by sme nasadili aj hybridné trolejbusy, ktoré by jazdili časť trate pod trolejovým vedením a časť na trakčné batérie," priblížil predseda Predstavenstva DPB Martin Rybanský.
Nové a zmodernizované trate sa majú dotknúť viacerých lokalít. Ide napríklad o trasu hlavná stanica – Kramáre – Mlynská dolina – Riviéra, ktorá by okrem iného zabezpečila častejšie spojenie Dlhých dielov s oblasťou Kramárov. Úsek s dĺžkou 17,35 kilometra by stál 21 miliónov eur.
Zlepšenie by sa malo týkať aj trasy Trenčianska – Hraničná – Grófska niva, ktorá by mala napríklad spojiť rozvojové územie s Trnavským mýtom a Kramármi. Práce by sa mali týkať 3,5-kilometrového úseku, náklady sa odhadujú na 5,8 milióna eur. Ďalšie stavebné a modernizačné práce sa majú týkať lokality autobusová stanica – Nové SND a tiež lokality Bulharská – Galvaniho. Trolejbusové trate v spoločnom projekte by mali stáť sedem miliónov eur.
V rámci projektu výstavby a modernizácie trolejbusových tratí by mal zároveň pribudnúť na zastávke Zoo v smere na Patrónku nový osemmetrový prístrešok a elektronické informačné tabule na zastávkach Zoo, Habánsky mlyn, Suchý mlyn, Magurská, Bárdošova, Stromová, Vlárska, Klenová, Národný ústav srdcových a cievnych chorôb (NÚSCH) a Národný onkologický ústav (NOÚ).
Zdieľať na Facebooku
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR
Komentáre k článku