06.08.2016

Chcete nové BMW M3? Čo tak starú M3 E30 za rovnakú cenu? Prečo? Lebo je skvelá

Súčasná BMW M3 F80 je v mnohom výnimočná. Ale generácia E30 bola výnimočnejšia.

BMW M3 F80 je prepĺňaná M3. Podkapotou má trojlitrový šesťvalec s dvoma turbami upravený divíziou M. Má maximálny výkon 317 kW (431 k) pri 5500 až 7300 ot/min, maximálny krútiaci moment 550 Nm je dostupný od 1850 do 5500 ot/min. Automobil dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy maximálna rýchlosť je 280 km/h. Pritom BMW ponúka balík, ktorý maximálny výkon zvýši až na 450 koní.

To sú čísla, ktoré zakladateľka rodu – BMW M3 E30 nedosahuje. Podkapotou prvej generácie bol totiž „len“ 2,3 až 2,5 litrový atmosférický štvorvalec s maximálnym výkonom 143 až 158 kW (195 až 215 k), ktorý prvú M3 dostane na 100 km/h za 6,7 až 6,9 sekundy.

Napriek tomu je BMW M3 E30 stále považovaná za jedno z najzábavnejších automobilov všetkých čias. Malá, svižná mašina so zadným náhonom a samosvorným diferenciálom medzi zadnými kolesami ponúkala skutočne nevídané prepojenie medzi vodičom a autom. Práve preto je M3 E30 stále žiadanou verziou a jej cena dosahuje v niektorých prípadoch cenu novej generácie.

Jedna z nich, táto biela M3 E30 z roku 1990 bude čoskoro vydražená v aukcii. Jej odhadovaná konečná cena sa pohybuje medzi 60 až 80-tisíc dolárov, čo je presne cenové pásmo M3 v USA (u nás je drahšia).

Má najazdených 75-tisíc míľ, čo je 120-tisíc kilometrov. Zaujímavá je nielen bielou farbou, ktorá do veľkej miery popiera jej vek, tiež zachovaným interiérom v bielej koži a samozrejme výborným stavom techniky.

Tento konkrétny kus má Podkapotou 2,3 litrový štvorvalec s výkonom 143 kW (195 k) a s krútiacim momentom 230 Nm. Má 5-stupňovú manuálnu prevodovku od Getragu a krásne mnoholúčové disky i skromné prítlačné krídlo.

 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2018 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.