2016-09-29 11:40:00
Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq
Zdroj: Škoda auto

Škoda zaútočí na Južnú Kóreu. VW zrušil vývoj motora Audi s výkonom 420 koní

Škoda dobýja svet. Najbližšie sa pustí do Južnej Kórei. Audi muselo ukončiť vývoj nového dvojlitra.

Automobily značky Škoda by sa už budúci rok mali začať predávať v Južnej Kórei a tiež v Singapure. Tento krok má byť potvrdením stratégie automobilky, ktorá chce svoje produkty predávať v 120-tich krajinách sveta.

Doteraz sa o Škode hovorilo najmä v súvislosti so zvažovaním príchodu na americký trh. I keď v tomto prípade ešte nemožno hovoriť o definitívnom rozhodnutí, všetky doterajšie kroky naznačujú, že by sa Škoda v USA mohla a mala predstaviť. Volkswagen by svoje najúspešnejšie „dieťa“ mohol do USA pritiahnuť aj na základe straty už i tak slabých pozícii na americkom trhu vďaka afére Dieselgate.

Zaplátať dieru v predajoch a rozšíriť ponuku koncernu by Škoda mala nielen v USA ale aj na opačnom konci sveta v Ázii. Ani v Južnej Kórei sa koncernu VW momentálne príliš nedarí, vláda krajiny totiž nedávno zrušila povolenie na predaj modelov koncernu.

Priama súvislosť medzi týmito dvoma opatreniami však nemusí byť. Škoda jednoducho do Kórei mieri. Že to môže priniesť posilnenie postavenia celého koncernu je skôr bonusom ako cieľom.

Inú situáciu riešia technici v Audi. Po nedávnej strate svojho šéfa sa na povrch dostali aj informácie o ukončení vývoja extrémne výkonného štvorvalcového benzínového motora. Motor s kódovým označením EA888 a s maximálnym výkonom až 420 koní podľahol päťvalcovému motoru 2,5 TFSI.

Zdroj: Audi

Vývoj motora 2,0 TFSI s maximálnym výkonom 420 koní začal Freidrich Eichler, muž zodpovedný za vývoj silného dvojlitra známeho z modelov Mercedes A45 AMG, či CLA45 AMG.

Koncern sa nakoniec rozhodol uprednostniť objemnejší agregát – päťvalec 2,5 TFSI. Jeho vývoj bol jednoducho lacnejší ako finančne náročný vývoj menšieho motora. Šéf vývoja Audi Quattro Stephan Reil navyše naznačil, že aj keby vývoj extrémneho dvojlitra ukončili, stále by mali v rukách „iba štvorvalec“ namiesto zvučného päťvalca.

Rozhodnutie uprednostniť vývoj väčšieho motora so schopnosťou dosahovať ešte väčší výkon patrí medzi viacero rozhodnutí v rámci Audi, ktoré potlačili tlak zvaný downsizing. Päťvalec od Audi nielenže ponúka „viac valcov“ je v prvom rade športovejší, potentnejší a má tiež výborný zvuk bez prímesí „hudby“ z audiosústavy.

jh
ZDROJ: autoblog, carscoops, Automotive news

Komentáre k článku


Stream naživo