29. február má zmysel: Pomohol predaju áut vo februári. Rast o 14 %
Ak opomenieme skutočný význam prestupného roka a 29. februára, deň navyše teší najmä účtovné súvahy.
Predaj nových áut v Európe vo februári medziročne vzrástol o 14 %, pričom tomu pomohol aj jeden pracovný deň navyše. Informovalo o tom v stredu Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Počet registrácií v krajinách Európskej únie a Európskeho združenia voľného obchodu (EFTA) stúpol na 1 092 825 áut z úrovne 958 239 v rovnakom mesiaci minulého roka. Za január a február sa v Európe zaregistrovalo 2,187 mil. áut, čo bol medziročný rast o 10 %.
Vo februári medziročne vzrástol dokonca aj predaj hlavnej značky skupiny Volkswagen napriek jej emisnému škandálu. Posilnenie predaja značky VW o 4,4 % však bolo minimálne v porovnaní s dvojciferným rastom všetkých ostatných veľkých výrobcov áut, vrátane Fordu, ktorý stúpol o 19 %, Peugeotu, ktorý vzrástol o 14,2 % a Opelu, ktorého predaj sa zväčšil o 18,7 %.
Rovnako dobre sa darilo aj predajcom luxusných značiek. Predaj BMW stúpol o 14,7 %, Mercedes-Benz evidoval rast odbytu o 22,4 % a počet registrácií značky Audi sa zvýšil o 17,1 %. Rast predaja bol rovnomerne rozložený v rámci celej 28-člennej EÚ. Pokles predaja nastal iba v Grécku a Holandsku a údaje z Malty neboli k dispozícii.
ZDROJ: SITA
Komentáre k článku